Lönekonsulter till Visma-Koncernen

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Som lönekonsult kommer du arbeta med hela löneprocessen inklusive för- och efterarbete, vilket innebär att ta fram statistik och rapporter. Du kommer göra löner för ett flertal olika bolag, så du kommer ha löpande kundkontakt och att utföra kvalitetskontroller noggrant och med hög service nivå. I din roll som lönekonsult kommer du även arbeta med personaladministration, konsultation, pensionshantering samt kontrollera och stämma av personalkonton i bokföringsarbetet. Du kommer ha breda kontaktytor och stötta chefer, ledning och medarbetare i frågor kring lön, system, processer, arbetsrätt och kollektivavtal.

Om företaget

Visma-koncernen är Nordens ledande leverantör av produkter‚ tjänster och internetlösningar för redovisning‚ löner‚ outsourcing‚ anbud‚ inköp‚ betalningar och handel. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 340 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa. Koncernen har över 6000 anställda‚ varav 2000 är inom lön..
Visma Services AB gör verksamheter mer effektiva och ingår i en koncern som levererar programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma Services består av två affärsområden; Pay och Accounting. Som lönekonsult kommer du att jobba under Pay där vi idag är ca 140 drivna och erfarna medarbetare. Bolaget ansvarar för medelstora till stora företag och tillhandahåller tjänster inom löneadministration samt övriga frågor inom lön och HR.

Din profil

Kompetenskrav:
• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet och goda kunskaper inom lön
• Du har arbetat i en självständig roll, som lönekonsult eller i liknande roll, med företag i olika storlekar och branscher, där du har tagit ansvar för löneprocessens alla delar
• Erfarenhet av Hogia, Agda eller HRM
• Du har vana av att tolka kollektivavtal och omsätta detta till praktisk lönehantering

Personliga egenskaper:
Vi tror att du är nyfiken, ansvarstagande och kommunikativ. Vi söker dig som är en trygg och social person som gärna delar med dig av dina kunskaper. Vi söker engagemang och en positiv inställning som också sprider sig till våra kunder och kollegor. Att du är noggrann och strukturerad är egenskaper som vi ser som en självklarhet..

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 08-445 43 44 alt. margareta@2complete.se


Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024