OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linde tillverkar och marknadsför medicinska gaser, industrigaser och specialgaser för olika ändamål. I samarbete med kunderna, utvecklar vi totallösningar som omfattar gaser, kunskap om processer, gasutrustning och service. Linde i Sverige ingår i Linde koncernen och tillhör tillsammans med övriga nordiska länder och Baltikum Region Europe North. Linde är ett världsledande gas- och teknikbolag med anställda i omkring 100 länder. Vi erbjuder våra anställda en omväxlande, utmanande och stimulerande arbetsmiljö på en framtidsorienterad marknad. Linde eftersträvar jämställdhet och mångfald: därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter för att på så sätt stärka vår konkurrenskraft samt även återspegla samhället i övrigt.
Linde agerar ansvarsfullt gentemot sina aktieägare, affärspartners, anställda, samhället och miljön i alla sina affärsområden, regioner och platser över hela världen. Företaget är engagerat i utvecklingen av teknik och produkter som förenar målen om kundvärde och hållbar utveckling. Placeringsmässigt kan denna roll ha sin tillhörighet i Göteborg, Malmö, Örebro eller i Stockholm.
Din nya roll:
Kravställare gentemot outsourcingbolaget. Idag hanterar vi ca 700 löner, både tjänstemanna- och arbetarlöner.
Supportfunktion internt gentemot chefer och medarbetare.
Utbildning av chefer och medarbetare i system och processer kopplade till lön.
Säkerställa att personalscheman och tidsrapportering etc. är konstruerade på rätt sätt och att kopplingar till lönearter fungerar som de ska.
Instruera HR servicecenter i frågor kring reseräkningar och dyl. (agera second line support för reseräkningsfrågor).
Kontroll och avstämning av löneunderlag samt hantera eventuella avvikelser.
Kontroll och löpande uppföljning/uppdatering med Benify och FörsäkringsGirot.
Löpande rapportering till såväl outsourcingbolaget som internt.
Svara på frågor från ekonomiavdelningen (dit outsourcingbolaget skickar underlag).
Ansvar för att löpande utveckla och förbättra processer och rutiner i såväl den interna miljön som gentemot outsourcingbolaget.
Vem är du?
Vi söker dig som har synnerligen goda kunskaper inom lön. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att själv ha ansvarat för löneadministrationen, gärna genom flera olika kollektivavtal för både tjänstemän och kollektivanställda. Du har troligtvis tidigare haft del- eller helansvar för system och/eller personal. För att lyckas som lönekoordinator hos Linde Gas AB krävs det att du är strukturerad, noggrann och gillar när det händer mycket runtomkring dig och ditt arbete. Du är bekväm i olika IT-miljöer och har goda kunskaper i Excel. Meriterande är om du jobbat i lönesystemet Agda sedan tidigare och har erfarenhet av något schemaläggnings system. Eftersom tjänsten medför en mängd olika kontaktytor såväl internt som externt krävs det att du är en lyhörd och kommunikativt skicklig person. Linde är en internationell verksamhet så du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Vi tror att du blir framgångsrik som lönekoordinator inom Linde Sverige om du dessutom bemästrar balansen mellan kontroll och styrning för effektiva processer.
Om företaget
Linde Sverige har sitt huvudkontor i nya lokaler i Solna. Du tillhör den svenska HR-organisationen som består av 4 personer och rapporterar till HR-chef Sverige. Här erbjuds du en tjänst på ett väl renommerat bolag med sunda värderingar. Vår kultur kännetecknas av stolthet, samarbete, gemenskap och att vi värnar om varandra.
Linde Sverige utgör är en del i världens största kemibolag.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta barbara.lidholt@wepartner.se eller 0765259047.
Välkommen med din ansökan!