Lönekoordinator med system- och processansvar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en spännande roll där du får möjlighet att arbeta operativt med utveckling, förvaltning, kvalitetssäkring samt utbildning av AGA:s tidsrapporteringsprocesser och tillhörande system, så är den här tjänsten din nästa utmaning!




Till AGA:s svenska Payrollteam söker vi nu en lönekoordinator med kunskaper i schemaläggning, arbetsrätt och löneprocesser. Du kommer arbeta i ett trevligt och utvecklande HR- och löneteam med två löneadministratörer som dina närmsta kolleger. Ni sitter i trevliga lokaler i en inspirerande miljö på Lidingö. Du kommer att rapportera till Head of Reward och HR Systems i regionen.

Detta konsultuppdrag tillsätts omgående och pågår under 6 månades tid med målsättning att du därefter blir fast anställd. För rätt person kan det bli aktuellt med rekrytering till en fast anställning direkt.



Tjänstebeskrivning


Som lönekoordinator är du systemansvarig och processägare för AGA:s schemaläggnings- och tidsrapporteringssystem samt tillhörande processer. AGA har nyligen bytt tidsrapporterings- och lönesystem och du äger huvudansvaret för att utveckla system och arbetsprocesser för en effektiv organisationen samt för att utbilda och guida chefer, medarbetare och HR-kollegor. Du arbetar proaktivt för att säkerställa att HR och Payrollteamet möter företagets behov och utmaningar samt utifrån arbetsrätt och kollektivavtal. Arbetet innebär även kvalitetssäkring och kontroll av tidrapportering i WebTime och Hogia inför lönekörningen varje månad. Dina ansvarsområden är:

- Systemansvar för schemaläggnings- och tidsrapporteringssystem

- Utbilda chefer och medarbetare
- Utveckla system och arbetsprocesser
- Kvalitetssäkring och kontroll av tidrapportering

- Vid behov stötta i den dagliga lönehanteringen


Din bakgrund


Till tjänsten som lönekoordinator ser vi att du har relevant utbildning och arbetserfarenhet av lönehantering. Vidare har du grundläggande arbetsrättsliga kunskaper gärna med fokus på kollektivanställda (IF Metall) och kan möta de utmaningar som finns när det gäller tidrapportering med koppling till skiftarbete och beredskapsarbete. Då AGA är ett internationellt företag behöver du kunna svenska och engelska i så väl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av WebTime och Hogia.

Vidare är du strukturerad, noggrann och ordningsam, god numerisk och analytisk förmåga, gärna med siffersinne. Du kan arbeta självständigt såväl som i team. Då du förväntas ha mycket kommunikation med de anställda samt hålla utbildningar i dina system och processer, behöver du ha god kommunikationsförmåga samt ett stort intresse att lära ut.

Ansökan

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsätta innan sista ansökningsdag 30 nov. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/), vilket är enkelt, går snabbt ochäven går bra via mobilen. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Joakim Hedqvist på 076-6471626.

Välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 november 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024