Lönekoordinator till Hyreslandslaget

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en organisation som satsar på människan och laget? Vill du växa och utvecklas inom bolaget? På Hyreslandslaget arbetar de högt och lågt, stort och smått. Välkommen med din ansökan!

Om Hyreslandslaget

Hyreslandslaget är ett bolag inom byggbranschen som brinner för att leverera service utöver det vanliga och tillhandahålla en problemlösning av världsklass. Företagskulturen är något som de värderar högt och är väldigt stolta över. Det är en familjär stämning på företaget och de befinner sig i en dynamisk och föränderlig utvecklingsresa.

Hos HLL Hyreslandslaget får du arbeta i ett av Sveriges ledande maskinuthyrningsbolag, som förser den svenska bygg och anläggningsbranschen med maskiner. Sedan starten 2011 har de idag 21 depåer runt om i landet, varav 14 finns i Stockholmstrakten. Hyreslandslaget hyr ut bygg- och anläggningsmaskiner samt liftar, bodar och vagnar. Trots att de idag finns på många platser i landet vill de fortsätta att vara den lokala maskinuthyraren som värdesätter det personliga mötet och som ger service i alla lägen. Omtanken om varandra och tillgängligheten utöver det vanliga är deras företagskultur och det viktigaste de har. För att göra det tydligt har de låtit det bli den interna ledstjärnan. Något de kallar HLLbarhet.

Läs gärna mer här: https://www.hyreslandslaget.se/.

Om rollen som lönekoordinator

Arbetet innebär att löpande hantera månatliga lönerelaterade arbetsuppgifter. Du stöttar chefer och medarbetare i lönefrågor och liknande utifrån lönerapportering och system. Du ansvarar för rapportering av nyanställda, avslut, sjukfrånvaro och liknande till myndigheter och andra intressenter. Du är systemadministratör för Agda samt kontaktperson och administratör avseende deras förmånsportal Benify.

Du arbetar även med att säkerställa att rutiner följs enligt givna processer och regelverk samt har samarbete med HR och Ekonomi avseende framtagande och utveckling av rutiner och arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter

- Kontroll och granskning av inrapporterade underlag såsom tidrapporter, rörliga tillägg och avdrag samt kvalitetssäkrar filer och underlag från lönekörning.
- Årsskiftesrutiner samt ekonomi/bokföring kopplat till lönehanteringen inkluderat att granska och godkänna fakturor kopplade till försäkringar och förmåner och likande.
- Rapporthantering av förmånsbilar.
- Statistik till myndigheter, samt framtagning av underlag och rapporter till olika delar av organisationen.


Om dig

Till denna tjänst söker vi dig med minst ett par års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen och därtill tillhörande arbetsuppgifter. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du vara självgående, noggrann och engagerad i ditt arbete samt känna stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och samarbetsvillig samt förstår värdet av kollegor och teamwork. Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Då rollen även innefattar stöttning och utbildning av personal krävs en god kommunikativ förmåga, du talar och skriver svenska obehindrat. Arbetsplatsen präglas av en positiv, vänlig och hjälpsam stämning och det är därför viktigt att du uppskattar att arbeta i en positiv och dynamisk miljö.

Kvalifikationer

- 1-3 års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen
- Akademisk utbildning inom lön
- Talar och skriver svenska flytande


Meriterande

- Arbetat i Agda
- Hanterat administration kopplat till tjänstebilshantering


Tillträde, omfattning och anställning

Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag, arbetstiderna är mellan 07:00 - 16:00. Bolaget är beläget i Västerort i Stockholm. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Hyreslandslaget, anställningen inleds med en provanställning.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2022
  • Ansök senast: 24 oktober 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024