OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Är du kunnig inom lön och gillar att ge förstklassig service? Vill du arbeta i ett internationellt bolag med lönefrågor och HR-administration? Då kan du vara den vi letar efter! För kunds räkning söker vi nu en lönekoordinator med placering i Solna. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
I ditt ansvarsområde som lönekoordinator ingår bland annat sammanställningar av löneunderlag för ca 200 medarbetare och att leverera korrekta underlag till outsourcad lönefunktion. Du supporterar chefer och medarbetare internt i frågeställningar kring lön, kollektivavtal och tidrapportering samt fungerar som kontaktperson externt till outsourcingföretaget. Vidare bidrar du med statistik och rapporter inom löneområdet till organisationen, bistår vid introduktion av nyanställda och utbildning i tidssystem samt rapporterar pensioner och försäkringar till berörda myndigheter. Därtill kommer du ansvara för uppdateringar i det globala HR-systemet, skriva och administrera anställningsavtal, uppdatera delar i medarbetarhandboken samt vara behjälplig med annan HR-administration.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en YH-utbildning inom lön och minst något års erfarenhet inom löneadministration eller från en liknande roll som lönekoordinator. Meriterande är erfarenhet av lönehantering av både tjänstemän och kollektivare, gärna i ett internationellt bolag. Vi tror att du tidigare varit framgångsrik i en roll med många kontaktytor internt där du fått nyttja din höga servicenivå. Då företaget är internationellt kräver tjänsten goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och effektiv. Du är stabil och förtroendeingivande med ett positivt och flexibelt förhållningssätt. Då tjänsten innebär många kontakter såväl internt som externt, behöver du vara kommunikativ och samarbetsvillig.
Företagsbeskrivning
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson