OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en Lönekoordinator till vår kund, ett internationellt välkänt företag inom elektronikbranschen. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start så snart som möjligt och som sträcker sig året ut. Kunden sitter i fina lokaler i Kista och tillämpar ett hybridupplägg där du färväntas arbeta på kontoret 3 dagar i veckan och 2 dagar hemifrån.
Om rollen
Som Lönekoordinator kommer du ha huvudansvar för löne-, försäkrings- och pensionsadministration för samtliga nordiska länder samt samordning med servicecenter och outsourcingpartner. Du kommer även att månadsvis vara delaktig i och ladda upp löner till det interna HR systemet, ansvara för att uppdatera HR-systemets stamdata, stödja HR-avdelningen med relaterade rapporter och statistik, arbete med Learning & Developement-administration, agera HR Helpdesk-stöd samt vara med och stötta i olika HR-processer och ad hoc-uppgifter.
Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en relevant högskoleexamen eller motsvarande samt minst 2-5 års erfarenhet av lönehantering från ett internationellt företag. Därtill har du erfarenhet av att hantera försäkringar och pensioner samt är kunnig inom system. Då företaget är internationellt och många kontakter sker mot andra länder är det av stor vikt att du behärskar svenska och engelska både muntligt och skriftligt.
Som person är du självgående och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att arbeta och tillhöra ett team. Vi ser att du är en strukturerad och noggrann person med ett öga för det analytiska. Din servicekänsla är hög och du uppskattar att ha en samordnande och koordinerande roll med många kontaktytor.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på malin.lindqvist@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-28.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88