OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en kompetent och kundnära organisation? Motiveras du av att arbeta verksamhetsnära och är redo att utmana dig själv och ta nästa steg i din karriär som lönepartner?
Då kan du vara den vi söker!
Synsam Group Sverige söker nu en professionell och engagerad Lönepartner till löneteamet som är baserat på Synsams huvudkontor i centrala Stockholm. Du kommer att bli en del av ett kunnigt och engagerat löneteam beståendes av tre personer. Tillsammans med dina kollegor är du ansvarig för lönebearbetningen för ca 1500 löner. Om du är rätt kandidat för oss kommer du genom din kompetens ha stor möjlighet att påverka och utveckla rutiner, processer och arbetssätt på sikt. Som Lönepartner rapporterar du till Administrative Manager och blir en del av Synsam Group Sveriges HR-funktion.
Om rollen
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
• Löpande löneadministrativa arbetsuppgifter, t.ex. korrigeringar, frånvaroregistrering, beräkning av semesterskuld, årsskiftesrutiner och reseräkningar
• Att självständigt sköta hela löneprocessen i Agda lön
• Att hantera leasingavtal för bilar
• Kollektivavtalstolkningar
• Arbetsgivarintyg
• Pensioner: Collectum, Fora och privata försäkringar
• Att agera rådgivare kring lönefrågor gentemot chefer och medarbetare i organisationen.
Profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• 3-5 års erfarenhet av självständigt lönearbete
• Erfarenhet av lönesystemet Agda
• Gedigen kunskap om hela löneprocessen från ax till limpa
• Vana av att tolka kollektivavtal, gärna inom detaljhandeln och/eller IF Metall
• Erfarenhet av lönerevision
• God vana att arbeta med Officepaketet, främst Excel
Utöver ovanstående erfarenhet tror vi att du har ett lugn och en trygghet i din profession som lönespecialist. Du delar öppet med dig av din kunskap och har ett stort eget driv till utveckling och förbättring. Du inspireras av en roll där du får jobba nära företagets chefer och där du får ta stort ansvar för dina områden, så väl som att hjälpa dina kollegor. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga.
Utöver detta ser vi det som naturligt att du delar Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänsten
• Tjänsten är ett vikariat på 6 månader, med stor möjlighet till tillsvidareanställning för rätt person. Start snarast, enligt överenskommelse
• Placeringen är på Synsam Groups huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm
• Ansökan sker endast elektroniskt genom länken nedan. Urval sker löpande och det innebär att rollen kan tillsättas på kort varsel. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök genom länken redan idag!
Om Synsam
Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens livsstil och behov. Synsam Group finns i Norden, har omkring 3000 medarbetare och en total omsättning på ca 3,8 miljarder SEK (2020). Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt som är bland de högsta i Europa. Våra kunder är alltid i fokus och vi har ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela vår värdekedja. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021