OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eda kommun har ca 650 tillsvidareanställda. Inom kommunledningsstabens personalavdelning jobbar idag 5 arbetstagare.
Personalavdelningen ansvarar för strategisk och operativ personalledning. Avdelningen är den centrala funktionen för personalfrågor, arbetsgivarfrågor och pensions och löneadministration.
Tjänsten är en visstidsanställning pga föräldraledigheter på avdelningen.
ARBETSUPPGIFTER
Som löne/personalhandläggare arbetar du både konsultativt och operativt med frågor som rör lön och anställningsvillkor. I arbetet ingår bla support till chefer och anställda, registrering av underlag samt utfärdande av intyg, avstämning, personalärenden etc. Du kommer även att tillsammans med kollegor arbeta med löpande personalfrågor som tex introduktion.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med personal-arbetsliv (PA) utbildning alternativt annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har kunskap om lagar och avtal som styr arbetstagares villkor. Det är viktigt med helhetssyn och att kunna se sammanhang och ha förståelse för konsekvenser.
Som person har du lätt att möta andra människor och tycker att ett bra bemötande är viktigt. Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och har förmåga att anpassa information till mottagare och situation. I arbetet är du också ansvarstagande, strukturerad, samarbetsorienterad och lösningsfokuserad.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Erfarenhet från personal och lönearbete är meriterande. Vi använder PA systemet Personec. Kännedom om detta system värderas.
ÖVRIGT
B-körkort krävs.