Lönerapportör till PostNord

Lönerapportör till PostNord

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk och utmanande miljö där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter inom lönehantering. Här får du möjlighet att arbeta med scheman, avvikelsehantering och mycket mer. Om du är noggrann, strukturerad och har goda kunskaper i Excel så kan du vara den vi söker!


Om tjänsten
Vi söker nu fyra lönerapportörer till PostNords team i Stockholm med möjlig placering i Veddesta eller Årsta. Perfekt tjänst för dig som är nyexaminerad inom ekonomi eller lön, varit ekonomiassistent tidigare och vill bredda dina erfarenheter inom lön eller är en duktig administratör med Excel-bakgrund! Som lönerapportör kommer du att ha ansvar för avvikelsehantering, scheman och övrig personalhantering i tätt samarbete med chefer och PostNords outsourcingpartner CGI. Cheferna personalrapporterar i det interna tid- och bemanningsplaneringssystemet PIMB. Lönerapportören importerar informationen till lönesystemet Heroma, granskar, rättar och kompletterar. En viktig arbetsuppgift är att kontrollera att de uppgifter som kommer från PIMB överensstämmer med kollektivavtalets regler.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och sträcker sig till 30e april 2024. Den första tiden är du på plats för upplärning för att du ska känna dig trygg i din kommande roll, därefter kan det finnas möjlighet till distansarbete.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som lönerapportör på PostNord kommer du att hantera avvikelsehanteringar, schemaläggning och bokningar från PIM-B samt att komplettera och kontrollera uppgifterna enligt fastställda rutiner i Heroma. I övrigt kommer du att vara behjälplig och svara på chefers frågor kopplat till lönerapportering. Du kommer att arbeta i Heroma och PIM samt ha daglig kontakt med dina kollegor i teamet.


Vem är du?
För att passa för rollen ser vi gärna att:

• Du har en gymnasieutbildning samt meriterande med eftergymnasial utbildning i ekonomi eller lön
• Du har goda kunskaper i Officepaketet, gärna Excel
• Du har mycket god erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Du har flytande kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lönerapportering i Heroma och PIM-B
• Det är meriterande om du har kunskap om kollektivavtalet för Bransch kommunikation och PostNords villkorsavtal

Vi söker efter dig som är intresserad av ett stimulerande arbete där du får ta ansvar och aktivt utveckla arbetet med lönerapportering. Vi söker någon som är social, strukturerad och motiverad inom området. Du har en stark inriktning mot att uppnå dina mål och säkerställa kvalitet i dina resultat. Du är en bra kommunikatör och samarbetar effektivt med andra människor, både inom och utanför organisationen. Vidare ser vi gärna att du är flexibel och har en förmåga att anpassa dig snabbt till förändrade omständigheter.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.


Om verksamheten
PostNord är ett företag som är ledande inom kommunikations- och logistikbranschen i Norden. Vi erbjuder lösningar för att transportera och hantera varor och meddelanden till, från och inom de nordiska länderna. Dessutom ansvarar vi för postservicen till både privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. PostNord är en av Sveriges största arbetsgivare och jobbar med att förenkla och förbättra vardagen för kunder genom att erbjuda pålitliga och hållbara leveranser. Som en del av teamet på PostNord kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att våra ensamma leverantörer får rätt ersättning i tid.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022