OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi rekryterar nu till en nyinrättad tjänst som lönesamordnare. Med lönesamordnaren vill vi stärka betoningen på utvecklingen av kommunens löneadministration samt personal- och lönesystem.Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.Befattningen är placerad på personalkontoret, vars löneadministration även består av fyra löneassistenter.Personalkontoret har en stödjande roll mot förvaltningarna i övergripande personal- och lönefrågor. Detta innebär utveckling och införande av nya IT-system inom löneprocessen samt att följa och ta tillvara positiva förändringar som sker med personal- och lönesystem i omvärlden, medverka vid beredning och uppföljning av löneöversyner, administrera egna löner samt vara systemförvaltare m.m.I arbetet ingår även ansvar för pensioner och avtalsförsäkringar. Kvalifikationer: Vi förväntar oss att du har stor, dokumenterad vana vid löneadministrativt arbete, är van vid att ta ansvar för utveckling och ledning både av verksamhet och medarbetare, är drivande och initiativrik.Vi förutsätter att du har mycket god IT-kunskap.Arbetet kräver att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Viktigt för befattningen är att du har ett strukturerat och konsultativt arbetssätt, samt att du är serviceinriktad. Personliga egenskaper som krävs för tjänsten är god samarbetsförmåga, noggrannhet, snabb uppfattningsförmåga, drivande samt en god analytisk förmåga.Du bör också kunna skapa och bibehålla goda relationer samt klara av en hög arbetsbelastning.Vi ser gärna att du har universitetsutbildning eller utbildning som motsvarar ansvarsområdena.Erfarenhet från kommunalt arbete är en fördel, men inget måste. Fackliga företrädare: Lars-Birger Ryden, SKTF, tfn 0495-160 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Madeleine Mellström
0499-178 65