Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

För att stötta i denna förändringsresa moderniserar och effektiviserar vi även vår HR organisation, där lönehanteringen är en viktig pusselbit.

Vill Du vara med? Tycker du om att påverka och ta ansvar? Har du några års erfarenhet från löneadministrativt arbete samt ett brinnande intresse för förbättringar och effektivisering, så tror vi att detta kan vara en mycket intressant tjänst för dig.  

Om tjänsten

Vi är ca 1400 medarbetare, fördelat på ca 30% tjänstemän och 70% kollektivanställda. Vi är kollektivavtalsanslutna och våra verksamheter finns spridda i hela Sverige med huvudkontor i Kista. Vår lönehantering är idag till hälften out-scourcad och till hälften in-house. Vår målsättning är att från 1 januari 2021 hantera alla våra löner in-house. Tjänsten rapporterar direkt till HR direktören. Totalt ska vi ha 2 tjänster som arbetar med lön.

Du kommer att, tillsammans med dina kollegor, få vara med att påverka och sätta rutiner och processer för ert framtida arbete tillsammans.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

Tillsammans med teamet göra ca 1400 lönerna från ax till limpaSupport till chefer och medarbetare i frågor kopplade till lön och avtalAllmän support inom lön till chefer, medarbetare, ekonomi och HRHantera inkommande ärenden via mail och telefon

Tjänsten är lokaliserad till vårt Huvudkontor i Kista, Stockholm.

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss måste du tycka om att arbeta med och i förändring samtidigt som du metodiskt arbetar mot våra uppsatta mål.

Du tycker att det roligt att arbeta med själva hantverket kopplat till att ”betala ut lön”. Du har arbetet minst 2 år med löneadministration och har en YH-utbildning inom lön. Vi ser helst att du arbetat i ett medelstort företag, gärna med utländska ägare. Du ha erfarenhet av Hogia+ och Flex HRM. Självklart har du goda kunskaper inom Excel och Office program. Det är meriterande om du tidigare varit med och ”hämtat hem” lönehantering, samt om du har erfarenhet av SAP HR moduler.

Som person är du driven, noggrann, systematisk och har en analytisk förmåga. Du kan se vart vi är på väg och förstår därför vad vi behöver göra här och nu. Det är naturligt för dig att ta fullt ansvar inom ditt område och du står stabilt även i blåsiga situationer samt vid korta deadlines. Du tycker om förändringar och arbetar kontinuerligt för att hitta möjligheter till effektivisering. Du är en viktig länk i detta förändringsarbete och tillsammans med de andra i teamet har ni en avgörande och viktig roll. För att lyckas behöver du vara duktigt på att kommunicera och samarbeta med andra.

Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paul Shipley på paul.shipley@wise.se

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 31:e augusti och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

1 oktober 2024