Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Värmdö kommun, en plats där både skärgården så väl som Stockholms stadspuls ligger ett stenkast bort. Här eftersträvar vi tillsammans ständig utveckling och är en viktig del i helheten i arbetet med att fortsätta utveckla Värmdö kommun till en attraktiv arbetsgivare och förebild inom personalfrågor.
Från Slussen pendlar du enkelt med buss som tar ca 30 minuter till vårt moderna kommunhus. Vi sitter i ljusa lokaler med öppet landskap med tillämpning av flexkontor beläget centralt i Gustavsberg.

I rollen som lönespecialist har du ett mångsidigt uppdrag. Tillsammans med dina fyra kollegor kommer du att arbeta i en ombytlig vardag där ni är organisationens experter inom löne- och personaladministrativa området. Detta innebär ett nära samarbete med chefer och administratörer för att stötta med kvalificerad rådgivning i frågor som tex lönefrågor, arbetsrätt, systemtekniska frågor, tolkning av kollektivavtal och lag, mm. Gemensamt i gruppen ansvarar och hanterar vi även ärendehanteringssystemet med inkommande ärenden, supporttelefon, håller i utbildningar och driver utvecklingsfrågor.

I den här rollen kommer du att arbeta nära vår systemförvaltare och vara med och driva utveckling och effektivisering av processer, där digitalisering och automatisering av arbetet är i stort fokus.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller motsvarande utbildning alternativt flera års erfarenhet av lönearbete som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av de kommunala kollektivavtalen och arbetsrätt.

Vi arbetar i det helintegrerade HR-/lönesystemet Heroma, där kunskap och erfarenhet av systemet ses som meriterande. Det är även en fördel om du tidigare arbetat i andra HR/ lönesystem. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter, där tidigare erfarenhet av automatisering, digitalisering och effektivisering av processer är meriterande.

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet, där förmåga och intresse för utveckling väger tungt. För att lyckas och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och ha en stark känsla för service, vilket innebär att du är noggrann, flexibel i ditt arbetssätt och kan hantera varierande arbetsuppgifter under dagen. Som person är du en skicklig kommunikatör, driven och tar gärna egna initiativ samt är prestigelös och ödmjuk. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

HR-avdelningen ger professionellt stöd och sakkunnig rådgivning, såväl operativt som strategiskt, till Värmdö kommuns chefer i personal- och lönefrågor. Avdelningen består av 13 medarbetare fördelade på två enheter, HR-enheten och PA-enheten och är organisatoriskt placerad inom kommunledningskontoret. På PA-enheten stödjer vi kommunen och dess dotterbolag i alla löne-, pensions- och personaladministrativa frågor och har ca 3500 löneutbetalningar per månad. Vi har de senaste tio åren utvecklat vårt arbetssätt från ren löneadministration till att idag arbeta i en modern helpdesk-funktion som riktar sig till organisationens chefer och administratörer i deras lönearbete. Vårt fokus är service, kvalitet och ständig utveckling och att vara en viktig del i helheten.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan senast den 1 november 2020.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Emma Ylipukki på 08-570 480 77. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 1 november 2020

Liknande jobb


Lager 157 söker en People Performance Coordinator

25 oktober 2024

HR-Partner Lunds kommun

HR-Partner Lunds kommun

31 oktober 2024

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024