Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som ska ta hand om och säkerställa en av samtliga företags absolut viktigaste uppgift - att tillse att kollegorna får lön den 25:e varje månad.

Beskrivning av tjänsten: Tjänsten innebär att ansvara för både lön- och personaladministration. Den ena delen består i att ansvara för löneadministrationen och där du själv självständigt hanterar lönekörningen och allt däromkring. Den andra delen är att hantera personaladministrativa arbetsuppgifter där du har mycket kontakt med chefer och medarbetare inom företaget. Det är viktigt att du säkerställer samtliga personal- och lönerelaterade processer för att garantera att de uppfyller såväl legala perspektiv som företagets förväntningar och krav. Du rapporterar till Chief HR Officer och ingår i HR-avdelningen. Här är några av arbetsuppgifterna som ligger inom ansvarsområdet för denna mycket viktiga tjänst.

- Säkerställa att löneprocessen efterlevs


- Hantering av samtliga personaladministrativa system
- Systemägare för lönesystemet
- Tidrapporteringssystemshantering
- Förberedande löneadministration (avtal-, lön- och frånvarohantering)
- Tolkning och efterlevnad av kollektivavtalet kopplat till lön
- Förmånsadministration, inklusive friskvård
- Pensions- och försäkringsadministration
- Personalstatistik


- Avstämning mot ekonomi/controllerfunktion
- Frånvarohantering (hantering av läkarintyg m.m.)
- Bevakning av anställningsavtal (ex. visstidsanställningar)


- Administrativt stöd i samtliga HR processer

- Rådgivande stöd till chefer och medarbetare


Din Profil Vi söker dig som är trygg i att självständigt leverera inom löneadministration. Du gillar att skapa struktur och tycker om siffror samt ordning och reda.

Det är viktigt att du trivs att ha kontakt med många människor under en arbetsdag, både chefer och medarbetare och våra leverantörer. Service och smidighet är viktigt, men också förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt i de kontakter du har internt och externt.

Det finns stor möjlighet att påverka och utvecklas i tjänsten men det är i administrationen som du känner att du har mycket att tillföra och vill fortsätta arbeta inom.

Kvalifikationer och erfarenhet

- Minst 5 års erfarenhet av självständig löne- och personaladministration

- Meriterande med eftergymnasial utbildning inom lön
- Kunskap om pensions- och försäkringslösningar på marknaden
- Kunnig i tolkning av olika kollektivavtal med bäring på lön och ersättning


- Meriterande med erfarenhet av att vara systemägare av löne- och tidrapporteringssystem
- En dokumenterad god administratör med mycket höga färdigheter i Office-paketet, primärt inom excel och word.
- Meriterande med erfarenhet av kollektivavtal inom Almega
- Meriterande med erfarenhet ifrån Agda Lön.


Vårt erbjudande till dig

Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande uppdrag i en spännande bransch, en fantastisk koncern och en stark kultur som präglas av upptäckarglädje och gemenskap. Vår arbetsmiljö är fartfylld och informell och teamkänslan är det som sticker ut allra mest i våra medarbetarundersökningar. Vi är måna om vår prestigelösa kultur och har kvar den entreprenörsandan som utmärkt oss sedan bolaget startades. Här kan du med andra ord göra skillnad.

Vi sprudlar av energi, har en gedigen kompetens och är alltid måna om att visa respekt för människors lika värde och olika behov. Dessa värdeord utgör grunden i allt vi gör.

Placering
Tjänsten är placerad på vårt Huvudkontor i Göteborg.

Omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på del- eller heltid

Tillträde
Omgående

Kontakt
Har du frågor, kontakta CHRO & Head of Communications, Henrik Larsson, 0736840669, henrik.larsson@resia.se

Ansökan
Du är välkommen men din ansökan senast den 5 februari via vår karriärsida (https://jobb.resiatravelgroup.se/). Klicka på knappen "Klart jag vill ansöka!" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.

Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med fortlöpande intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att skicka in din ansökan redan idag.

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Bengt-Martins och Cruise Market. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2019 omsatte vi ungefär 3 miljarder SEK.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Bäckhage
+46 730 72 13 34
Paul Appelqvist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resia Travel Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2021
  • Ansök senast: 15 juli 2021

Besöksadress

Lindholmspiren 9
None

Postadress

Lindholmspiren 9
Göteborg, 41756

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024