OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla en framtidsinriktad gränskommun?
Du får mer än 650 arbetskamrater som alla jobbar med att på något sätt ge service till kommunens invånare, företag och besökare.
Eda är en gränskommun med 8600 invånare och blomstrande näringsliv. Hit kommer ca 4,7 miljoner besökare varje år. Vi har ett bra läge mellan Karlstad och Oslo och goda kommunikationsmöjligheter år vardera håll.
Eda kommun har ca 8 500 invånare och är vackert belägen i västra Värmland. Kommunen ligger mitt emellan Karlstad och Oslo med goda kommunikationsmöjligheter åt vardera hållet. Aktiviteten efter den svensk-norska gränsen har påverkat utvecklingen i kommunen på ett gynnsamt sätt genom en blomstrande gränshandel, där mer än 3 miljoner människor möts varje år. Det finns fortsatt intresse från näringslivet att etablera sig i kommunen, vilket också ställer krav på den kommunala servicen. Det lokala näringslivet med tyngdpunkt på industri och handel gör Eda till en attraktiv kommun. Eda kommun erbjuder goda möjligheter till varierande fritidsaktiviteter både sommar- och vintertid och några av våra anläggningar som lockar många besökare är Valfjället Skicenter och Eda Golfklubbs unika 18-hålsbana.
Personalavdelningen ingår i kommunens stabsfunktion och ansvarar för att kommunen har en gemensam personal- och lönepolitik. Här pågår ett kontinuerligt arbete med ständiga förbättringar både vad gäller operativa och strategiska rutiner för att stödja kommunens chefer, verksamheter och medarbetare så att vi tillsammans kan förverkliga kommunens gemensamma vision och mål. Personalavdelningen består idag av åtta medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag arbetar du självständigt med hela löneprocessen för de enheter som du stöttar. Du säkerställer att lagar och avtal följs så att rätt lön betalas ut till Eda kommuns medarbetare i rätt tid och att rätt kostnad belastar verksamheten. Du ger även stöd och service till chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor via telefon, mejl och personliga möten. Vidare kommer du att arbeta med ständiga förbättringar bland annat utifrån digitaliseringens möjligheter för att uppnå än högre kvalitet och effektivitet i löneprocessens alla delar och alltid med kundfokus.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning till lönespecialist eller har långvarig och adekvat yrkeserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenhet av lönearbete och gärna inom kommunal eller regional verksamhet.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös, flexibel och har lätt för att samarbeta och skapa förtroende. Du är strukturerad, noggrann och har ett positivt samt lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tar tag i det som behöver göras och har lätt för att söka information för att på bästa sätt lösa uppdraget. Dina värdeord är dialog, respekt och delaktighet. Vi försöker alltid att utvecklas och bli än mer effektiva vilket betyder att vi söker dig som är driven, engagerad och vill bidra med nya infallsvinklar och perspektiv.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. B-körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
verksamhetsansvarig Lennart Jansson
0571-282 31
Fritidschef Lasse Sjöberg
0571-281 19