OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är på en spännande resa och letar nu efter ytterligare en stjärna för att stärka upp vårt team som ska skapa de bästa förutsättningarna för våra klubbar runt om i landet. Här blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö, samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans!
Ditt uppdrag:
Som Lönespecialist är ditt huvudsakliga uppdrag att självständigt ta hand om hela löneprocessen från början till slut! Du blir företagets expert på lönefrågor och har stor påverkan på ditt eget arbete. Du kommer att arbeta tillsammans med vår Ekonomi- och löneassistent och hantera lönerna för våra samtliga bolag.
I arbetet ingår bla att registrera och bearbeta löneunderlag, göra löneberäkningar och kontroller. Du ansvarar för löpande administration kring anställningar, frånvaro, arbetsgivarintyg, sammanställning och bearbetning av lönestatistik. Du ansvarar också för att säkerställa att löneprocessen följer kollektivavtal och att vårt lönesystem fungerar optimalt. Vi arbetar i lönesystemet SoftOne som är integrerat schemaläggning- tid och lön. Då vi håller en hög expansionstakt behöver vi kontinuerligt utveckla vår löneprocess och våra arbetssätt vilket är både roligt och utmanande! Du kommer också att utbilda dina kollegor i både system och process.
I rollen ingår också att stötta upp i diverse HR-administrativa frågor samt att arbeta i och driva ett eller flera projekt. Det kan vara allt från ifrån ett bolagsförvärv till olika digitaliseringsprojekt där du kommer att samarbeta med övriga avdelningen. Du tillhör HR- och löneavdelningen och rapporterar till HR chef.
Förutsättningar för rollen:
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen. Har du också utbildning inom löneadministration eller motsvarande är det ett plus. Du har antagligen goda datorkunskaper och kan med lätthet kunna förstå och navigera i olika system. Det kommer att underlätta ditt arbete om du har erfarenhet från olika lönesystem.
För att trivas i rollen som lönespecialist tror vi att du gillar att kombinera administrativt arbete med mer serviceinriktade frågor och problemlösning. Du behöver kunna växla mellan uppgifter som kräver noggrannhet och struktur till att svara på frågor från chefer och medarbetare kring ex. kollektivavtal då du behöver vara kommunikativ och pedagogisk.
Jobbet som lönespecialist är självständigt och du behöver vara trygg med att söka efter information och nya lösningar då alla svar inte kommer att finnas på plats! I ditt arbete möts du av ett stort inflöde av frågor och uppgifter. Detta ställer krav på din egen proaktivitet och förmåga att kunna arbeta effektivt och strukturerat samtidigt som du självklart har övriga teamet att tillgå.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!
Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Åsa Leffler, HR Chef på 0704-619167
Sista ansökningsdag är 15/8. Välkommen med din ansökan!