LÖNESPECIALIST

LÖNESPECIALIST

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
Vi på Rituals söker nu en lönespecialist som kommer att jobba med lön i Sverige. Rituals har en prestigelös kultur och hos oss får du möjlighet att både utveckla dig själv och andra i en fantastisk innovativ och inspirerande miljö. Var med och se till att våra kunder får en fantastisk upplevelse ute i butik genom att stötta våra chefer.
DIN ROLL
I rollen som lönespecialist är du vårt professionella stöd till den interna organisationen och till våra butikschefer. Du ingår i ett nordiskt HR-team och kommer att ha nära samarbete med personer som sitter utspridda i Sverige, Norge och Danmark. Din närmsta chef som du rapporterar till är placerad i Stockholm.
Som lönespecialist kommer du hantera löner från ax till limpa för både kollektivanställda inom handels och tjänstemän och tillsammans med Operational Manager kravställa och säkerställa att lagar och policys efterföljs. Du har en viktig roll att hantera det administrativa flödet och att besvara våra chefer i diverse lönefrågor och ärenden. På Rituals arbetar vi nära vår business vilket innebär stort eget ansvar i din roll och en förmåga att hålla en god arbetsstruktur och kunna prioritera bland arbetsuppgifterna. Rituals har nyligen implementerat HR-systemet Workday och det är meriterande med systemkunskap i Workday.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönespecialist hanertar du och säkerställer våra löner och rapportering till myndigheter och ledning. Du säkerställer att policys och guidelines efterlevs. Arbetsuppgifter som ingår i din roll:
Lönehantering från ax till limpa
Utifrån fellistor hantera och korrigera sedvanliga uppgifter kring sjukfrånvaro, ackordsarbete, semester, leasingbilar och traktamenten.
Uppföljning och avstämning avunderlag
Erbjuda första linjens stöd och support mot koncernens medarbetare och chefer för lönefrågor.
Proaktivt bidra till utveckling/förbättring lönefunktionens processer och rutiner.
KVALIFIKATIONER
I denna rollen söker vi dig som har:
Erfarenhet av att arbeta med lön inom detaljhandel och tillämpning av kollektivavtal.
Eftergymnasial utbildning inom lön eller alternativ likvärdig arbetslivserfarenhet.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med kunskaper i övriga nordiska språk.
Erfarenhet från att rapportera till myndigheter (bland annat årsredovisning)
Mycket god systemvana. Meriterande om du har kunskap i HR-systemet Workday och SAP.
Goda kunskaper inom Excel.

Vidare behöver du ha erfarenhet av att hantera stora volymer och du trivs i en expansiv miljö. Du har jobbat självständigt i hela löneprocessen och har förståelse för dess betydelse. Du strävar efter att bli “best in class” inom ditt område. Du har förmåga att kravställa och argumentera för din sak. Vidare är du kreativ, initiativtagande och trygg inom ditt område med förmåga att självständigt ansvara för projekt.
Du är serviceinriktad och motiveras av ett högt tempo och att kontinuerligt utveckla och förbättra processer. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar att erbjuda första linjens stöd och support mot Rituals medarbetare och chefer, behöver du vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Självfallet hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme. Resor inom och utom Sverige kan förekomma.

VAD HAR VI ATT ERBJUDA?
Rituals erbjuder en roll som lönespecialist med start omgående. Du kommer att tillhöra ett fantastiskt HR-team bestående av 4 engagerade kollegor och rapportera till Head of Operational. Du välkomnas till vårt huvudkontor på Östermalm/City. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter i en inspirerande, trivsam och internationell miljö.

VÅRA RITUALER
“Vårt mål är inte att sälja skönhet till dig, vårt mål är att du ska må bra!” Raymond Cloosterman, CEO Rituals.
Rituals vill hjälpa dig att sakta ner i ditt stressiga liv, skapa meningsfulla stunder och att påminna dig om att uppleva dessa stunder med glädje.
Vår ambition är att bli världens främsta lyxvarumärke inom kosmetik. Och för det behöver vi passionerade, energiska, ambitiösa och drivna människor som kan hjälpa oss att uppnå våra mål. Det här kan kännas som en paradox, men inom vårt företag kompletterar meningsfullhet och prestation varandra som yin och yang.
Människor är de ultimata ambassadörerna för vårt varumärke.

INTRESSERAD?
Att hitta kandidater med rätt kompetens är väldigt viktigt för oss. Om du är intresserad av den här tjänsten och din profil matchar den profil vi söker, ser vi fram emot din ansökan! Ansök redan idag, urval sker löpande.

För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte med i vårt urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Tjörnemo
0703484859
VD Axel Alm
08-7612626
Moa Johansson
ansokan@misa.se
Försäljningschef Anders Jansson
040-358300
VD Peter Carlsson
040-358300
Personalchef Henrik Lundback
225-35802
Affärsrörelsechef Jonas Nyberg
0225-35813
Produktionsledare Tommie Andersson
070 255 21 73
Enhetschef Lina Werning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Besöksadress

Regeringsgatan 25
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 25
Stockholm, 11153

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024