OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
HR-enheten har en central och viktig roll då vi stödjer organisationen med personalpolitik, arbetsrätt och inom löneområdet. Enheten består av 11 medarbetare och är en del av kommunledningskontoret.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lönespecialist har du ett mångsidigt uppdrag. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta i en ombytlig vardag där ni är organisationens experter inom löne- och personaladministrativa området. Detta innebär att stötta chefer, administratörer och medarbetare med rådgivning i till exempel lönefrågor och arbetsrätt. Gemensamt i gruppen hanterar vi även support i löneärenden och håller i utbildningar. Stort fokus ligger på att bedriva förbättringsarbete av processer och arbetssätt.
I den här rollen kommer du, förutom traditionellt lönearbete att arbeta nära vår systemförvaltare med underhåll och utveckling i vårt HR/lönesystem, som i dagsläget är Personec P.
Exempel på förekommande uppgifter kring systemförvaltning:
• Hantering av organisationsträdet och ändringar
• Inställningar och kontroll av lönearter
• Ta fram statistik och rapporter
• Säkerställa att integrationer fungerar
• Kontrollera nya systemversioner
• Omvärldsbevaka och kontrollera rätt uppsättningar i systemet enligt lag och avtal
• Allmänt underhåll och utveckling
• Säkerställa att nyheter i systemet kommuniceras till löneadministratörerna
KVALIFIKATIONER
Du har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller motsvarande utbildning, alternativt annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har dokumenterat goda IT-kunskaper samt flerårig erfarenhet av detta. Du har även ett genuint intresse för teknikens möjligheter. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i HR-/lönesystem.
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet, där förmåga och intresse för utveckling väger tungt.
För att lyckas och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och vara analytisk, noggrann, flexibel i ditt arbetssätt och kunna hantera varierande arbetsuppgifter under dagen. Som person är du en skicklig kommunikatör, driven och tar gärna egna initiativ samt är prestigelös och ödmjuk. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137