OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta som konsult via Wise Professionals som Löneadministratör hos vår kund Serneke Group AB. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå till den sista augusti med chans till förlängning.
Rollen
I rollen som Lönespecialist är du delaktig i lön- och personaladministration för våra ca 1300 medarbetare tillsammans med tre kollegor. Huvuddelen utgörs av ansvar för hela löneprocessen för tilldelade bolag i koncernen där du självständigt hanterar lönekörning och alla närliggande arbetsuppgifter. Den andra delen av tjänsten är att hantera personaladministrativa arbetsuppgifter där du har mycket kontakt med våra kollegor inom HR-funktionen, personalansvariga chefer och medarbetare inom företaget. Det är viktigt att du säkerställer samtliga personal- och lönerelaterade processer för att garantera att de uppfyller såväl legala perspektiv som företagets förväntningar och krav. Du rapporterar till vår Lönechef och ingår i en grupp av totalt sju medarbetare inom Lön- och HR-administration.
Dina arbetsuppgifter:
· Säkerställa att löneprocessen efterlevs
· Hantering av tidrapportering
· Tolkning och efterlevnad av kollektivavtalet kopplat till lön
· Förmånsadministration samt pensions- och försäkringsadministration
· Frånvarohantering (hantering av läkarintyg m.m.)
· Bevakning av anställningsavtal, visstidsanställningar, semesteruttag etc
· Rådgivande stöd till chefer och medarbetare
· Tät kontakt med HR och ekonomi i bolaget
Din profil
Vi söker dig som är serviceminded, lösningsorienterad och utåtriktad. Du har ett genuint intresse för lön- och HR-frågor och arbetar noggrant, självgående och strukturerat. Utöver detta är det viktigt att du är en positiv, kommunikativ, pedagogisk och handlingskraftig person som har lätt att lära.
Du kommer att ingå i HR-funktionen och arbeta i tätt samarbete med övriga löneadministratörer. Eftersom vi är ett företaget som fortsätter att växa är det viktigt att du är framåtsträvande och trivs i en föränderlig arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom lön och några års erfarenhet att arbeta med löne- och personaladministration. Du har en gedigen kunskap om pensions- och försäkringslösningar och är kunnig i tolkning av olika kollektivavtal med bäring på lön och ersättning.
Vidare är du en dokumenterat god administratör med mycket höga färdigheter i Office-paketet, primärt inom excel och word. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från Bygg- och fastighetsbranschen, erfarenhet av Agda PS samt kollektivavtal inom Byggföretagens avtalsområde. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Om Serneke
En stimulerande arbetsplats med framåtanda och gemenskap. Serneke som organisation präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora möjligheter att utvecklas både yrkesmässigt och som person. Du blir en del av ett HR-team som idag består av ca 20 personer.
Serneke är en av Sveriges största byggkoncerner som är verksam inom bygg, anläggning, fastighetsstyrning och projektutveckling. Bolaget startades 2002 och är numera rikstäckande med huvudkontor i Göteborg. Vår kärnverksamhet är organiserad i Serneke Sveriges fem regioner; Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. Koncernen har drygt 1 300 anställda. Vill du höra mer kan du läsa här.
När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Vi är en del av Wise Group, noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap och finns idag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö/Öresund.
Vi präglas av att vara en tillväxtorganisation - vår kultur andas nyfikenhet samt att vi är modiga och professionella i allt vi gör. Hos oss får du vara del av att ständigt utveckla både dig själv och dina kunder.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod i våra kunduppdrag liksom i vår egen rekrytering. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Nyfiken på att veta mer?
Vi tar inte emot ansökningar via mejlen, men har du frågor angående processen får du gärna kontakta oss. Jag som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Rebecca Jonsson, du nå mig på rebecca.jonsson@wise.se konsultchef Anette Hartlin, som du når på anette.hartlin@wise.se
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!