OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM OSS
Fenix Outdoor är en ledande grupp av utomhusvarumärken och detaljhandelsmiljöer som gör det möjligt för människor att njuta av livet utomhus och stöder överlevnad i utmanande miljöer på vår planet. Bland våra husvarumärken finns Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra, Brunton och Royal Robbins. Förutom vår division Brands äger vi fyra filialer över hela Europa och har en gemensam tjänst som stöder vår verksamhet globalt. Vår internationella organisation är spridd över 20 länder över hela världen.
Fenix Outdoor firar mångfald och har åtagit sig att ständigt sträva efter att skapa och växa en mångsidig och inkluderande arbetsplats för alla anställda. Vi erbjuder lika anställningsmöjligheter utan hänsyn till ras, färg, religion, kön, nationellt ursprung, ålder, funktionshinder, genetik, sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck. Vi strävar efter att underlätta en säker, rättvis och snäll arbetsmiljö där alla känner sig välkomna och kan trivas.
Vi är ett team av naturälskare, vissa mer erfarna än andra, som gillar att spendera så mycket tid utomhus som möjligt. På våra kontor och butiker är vi köpare, e-Comm-specialister och strateger, marknadsförare, kommunikatörer, säljare, kundtjänstrepresentanter och affärsutvecklare. Men i naturen är vi alla likadana.
Som anställd på Fenix Outdoor erbjuds du:
Ett spännande och innovativt jobb i en fantastisk atmosfär i fina lokaler i Solna.
Ett passionerat gäng, uppdragsdrivna kollegor som får saker att hända
En internationell arbetsmiljö där medarbetarna uppmuntras att bidra till bolagets framgång
Ett företag som bryr sig om hållbarhet och gör vårt bästa för människor och vår planet.
OM ROLLEN
Du kommer att arbeta nära företagsledare och vara en del av HR-organisationen. Tillsammans med en kollega kommer du att ansvara för personaladministration och företagets löner idag ca 800 i Hogia Lön plus och jobba i vårt tidredovisningssystem Quinyx.
Du jobbar med lön från ax till limpa och ansvarar också för företagets utlägg och reseräkningar, pensioner och andra sedvanlig arbetsuppgifter inom lön. Vi jobbar mot butiker via Naturkompaniet och innehar kollektivavtal. Vi hanterar många timanställda och det är ett stort inflöde av, av och på under de olika säsongerna. Du är duktig på att hålla dig ajour med nya regler och rutiner samt att hålla dig uppdaterad med vad som händer inom området. Du har struktur och ordning och gillar att jobba i en flexibel organisation där det händer mycket. Vi ser att du trivs med att arbeta i ett internationellt sammanhang och har inga problem att hantera en konversation på engelska. Vi har nämligen några chefer som bara pratar engelska. Vår miljö är mycket prestigelös och därför är nivåerna också väldigt olika. Vi är hjälpsamma och vill varandra väl, så här kommer du till ett fint bolag där det råder en härligt varm stämning. På kontoret är vi 1-2 dagar/v och vi gillar att umgås och hänga med varandra.
VEM DU ÄR
Vi tror att du gått någon av de YH utbildningar som finns på marknaden och att du har några års erfarenhet av jobbet som Lönespecialist. Du trivs med att jobba i ett tajt team där du tillsammans med en kollega får ansvara för lönehanteringen och driva dina frågor. Vi tror du gillar att ge bästa möjliga service och är van vid att hantera KPI’er och jobba i Excel med månatliga rapporter. Vi lever i en snabbrörlig värld och hoppas du gillar att jobba i den miljön.
Som person är du framåtlutad, nyfiken, ödmjuk, lösnings orienterad och gillar att jobba proaktivt och att hela tiden hitta förbättringar och nya sätt att göra saker bättre på. Du är organiserad, analytisk, noggrann och har ett sinne för detaljer. Du har ett naturligt sätt att hantera konfidentiell information och har lätta att prata med alla nivåer i ett bolag.
HUR MAN ANSÖKER
Tjänsten är heltid och tillsvidare och vi ses på kontoret 1-2 dagar per vecka. Vi erbjuder 6 månaders provanställning och har 40 timmars arbetsvecka. Vi har friskvårdsbidrag och kollektivavtal.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande och kommer att initialt hållas på engelska då din chef Sebastian är från Tyskland. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta barbara.lidholt@wepartner.se eller 0765259047.
Välkommen med din ansökan!