Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Rusta söker en Lönespecialist

Har du en ”just do it”-känsla, är trygg i din lönekompetens och trivs i en föränderlig miljö där dina idéer värdesätts? Vill du vara med och påverka och utvecklas i din karriär? På Rustas Lön och HR Supportavdelning är möjligheterna många, och för dig som vill växa och utvecklas i din roll är det helt rätt ställe att vara på!

På Rusta lever vi våra värderingar - enkelhet, mod, engagemang och tillsammans i allt vi gör. Entreprenörsandan sitter i väggarna och alla är en del av affären. Oavsett vad man gör eller var man gör det. Vi sitter i stora fina lokaler om nästan 9 000 kvm i Bredden, Upplands Väsby med möjlighet till flexibelt arbete. I området finns både tillgång till kommunala färdmedel och särskild ”limousine-buss” som rullar mellan kontoret och Rotebro med regelbundenhet.

Som lönespecialist tillhör du vår globala HR-avdelning med 17 kollegor i Sverige. Tillsammans ansvarar vi för att utveckla och implementera enkla, effektiva och tydliga processer och rutiner som skapar engagemang och främjar ett bra och tydligt ledarskap. Du jobbar nära ett löneteam som idag består av en senior lönespecialist, en HR-/lönekoordinator, en HR systemspecialist och som leds av vår HR Operations Manager Caroline. Tillsammans hanterar ni ca 3000 löner i fyra olika kollektivavtal.

Du kommer till en spännande arbetsplats som präglas av förändring och utveckling. Här får du jobba självständig med lön men har också mycket kompetenta kollegor att bolla med, både inom lön och HR samt ekonomi. Vi jobbar med en hög servicegrad och har en ”allt är möjligt attityd”.

Dina arbetsuppgifter är blir huvudsakligen att:
Ansvara för hela löneprocessen inklusive hantering av administrativa personal- och lönerelaterade frågor
Ansvara för att lagar, regler och policys följs samt informera, granska och följa upp lönesystemets beräkningar
Avstämningar av personalkostnader samt deklaration
Vara kontaktperson gentemot vår leverantör Aditro Pay
Administration gällande bland annat pension, tjänste- och förmånsbilar och övriga förmåner
Supportera våra chefer i schemahanteringssystemet Quinyx
Tillsammans med lönechefen och kollegor arbeta fram stödjande processer och rutiner, samt dokumentera och implementera dessa i organisationen

Din profil



Rusta står inför en spännande framtid där du får, och proaktivt förväntas, vara med och påverka. Därför söker vi i första hand dig som drivs av att digitalisera, automatisera och effektivisera processer och arbetssätt.

Du är en person som är duktig på att ta egna initiativ, trygg i din kunskap, gillar att driva på och ansvara för ditt dagliga arbete. Vi ser gärna att du varit med och drivit förändring tidigare och att du är en duktig lagspelare. Vi tror att du har några års erfarenhet av löneyrket och att du kanske har jobbat både inom outsourcing och haft in-house roller. Du är van att tolka avtal och du har jobbat i något schemaläggningssystem.

Som person är du nyfiken och ständigt i lärande för att hålla dig aktuell. Vi hoppas också att du är en person som gärna delar med dig av din kunskap.

Du är en person som inger förtroende och som har lätt att kommunicera med alla l

Vårt erbjudande

Rusta har runt 4 000 medarbetare i våra varuhus, lager och kontor i Norden och Asien. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som sedan starten 1986 vågat gå vår egen väg. Idag, 35 år senare, har vi snart 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.



Både verksamheten och vårt erbjudande utvecklas hela tiden, vilket innebär att arbetet är mycket omväxlande oavsett var i organisationen du arbetar. Rusta är en arbetsplats med högt i tak där det är lätt att göra sin röst hörd. Vi vet att olikheter skapar möjligheter och att mångfald är en central tillgång i vår fortsatta utveckling. Våra medarbetare speglar därför samhället på de marknader där vi är verksamma. Vi är ständigt på jakt efter personer som trivs i denna inkluderande och föränderliga miljö, och som tillsammans med drivna kollegor vill utvecklas med Rusta.



I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta barbara.lidholt@wepartner.se eller 076 525 90 47.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WEPARTNER
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024