OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Botrygg erbjuds du ett intressant arbete i ett snabbt växande företag med en platt organisationsstruktur och korta beslutsvägar. Företaget har mycket internationella relationer och en mångfald bland våra anställda.
Vill du bli vår Lönespecialist?
Vi letar efter dig som vill axla rollen som Lönespecialist i vår organisation. Eftersom rollen är helt ny, letar vi efter dig som vill ha en möjlighet till forma och bygga rollen. Du tar ägandeskapet för hela vårt lönearbete för en fortsatt utveckling i takt med att bolaget växer. Du erbjuds en betydelsefull roll med många kontaktytor såsom chefer, medarbetare och externa partners gällande löne,- försäkrings- och pensionsfrågor.
Om tjänsten
Rollen innefattar lönearbetets alla delar, från kontroll till beredning samt rapportering till myndigheter och pension. Mer specifikt innebär tjänsten att:
• Ansvar och självständigt arbete med lönehanteringens alla delar av vårt bolags ca 400 löner, såväl tjänstemän som yrkesarbetare
• Kontrollera, registrera och bearbeta löneunderlag
• Skapande och publicering av lönespecifikationer (digitalt)
• Ansvara för rapportering till SCB, Försäkringskassan och Skatteverket.
• Ansvara för pensionsrapportering, arbetsgivarintyg, semester.
• Frånvarohantering, (föräldraledighet, sjukfrånvaro etc.)
• Intygshantering (arbetsgivarintyg, inkomstuppgiftsintyg)
• Månatlig AGI-hantering (inkl. kontroller) för rapportering till Skatteverket
• Säkerställa kvalité och utveckla vår löneprocess.
• Implementera tidsrapporteringsprocesser och system
• Grundläggande systemförvaltning av lönesystemet för att ombesörja korrekt utfall av lönedata i enlighet med gällande villkor (avtal och lagar)
• Ge support (besvara frågor) och ge information i alla förkommande lönefrågor till chefer och medarbetare.
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår löneprocess. Till din hjälp finns en löneadministratör. Du kommer ha ett nära samarbete med HR kring personal- och löneadministration samt vara behjälplig med HR-relaterade frågor såsom anställningsavtal, lönestatistik mm.
Om dig
Du har en utbildning som lönespecialist och har arbetat med löneprocessen som helhet under minst 3 års tid. Du är van vid att arbeta på ett effektivt och strukturerat sätt samt har ett brinnande intresse för löneyrket. Har du vana av att arbeta i Hogia är det meriterande.
Du är en jordnära och prestigelös person som har integritet och är självgående i dina arbetsuppgifter. Du agerar beslutsamt och tänker nytt med en ständig vilja att utvecklas i din roll. Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas i snabb takt och du vill vara en aktiv del i denna förändring.
Då vi är ett mångkulturellt bolag krävs det att du är en god kommunikatör som har lätt för att kommunicera i både tal och skrift på svenska så väl som på engelska. Du har goda kunskaper i Word/Excel
Botrygg som arbetsgivare
Vi är övertygade om att nöjda medarbetare ger goda resultat. Vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats som våra anställda kan rekommendera till andra, en arbetsplats där de anställda känner trygghet och delaktighet. Vi strävar efter att vara en stimulerande arbetsplats där medarbetarna utvecklas professionellt och intellektuellt. Många olika personligheter, roller och bakgrunder behövs. Det finns ingen ambition att stöpa alla medarbetare i samma form. Alla ska ha samma målbild men vi tror att olikheter främjar kreativitet och kvalitet.
Ansökan
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Individuell månadslön. Placering är på vårt huvudkontor i Linköping som är beläget på Junkersgatan 1.
Inkom med din ansökan senast den 30 oktober. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!
Vid anställning kommer vi ta en kreditupplysning samt stämma av mot belastningsregistret.
Välkommen med din ansökan!
Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering