OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Enhet Processtöd är en del av Kommunledningsförvaltningens avdelning Kvalitet- och resursutveckling.
På Avdelningen finns en bred kompetens inom områdena digitalisering, ekonomi, HR, lön och upphandling. Vi är inne i en spännande förändringsfas för att skapa ett agilt och processorienterat arbetssätt, med målet att ge kommunens verksamheter det bästa stödet för att lyckas med sina uppdrag.
Som lönespecialist välkomnas du till ett glatt gäng som tillsammans arbetar för att leverera effektiv och högkvalitativ service till kommunens alla verksamheter.
Vi sitter i moderna och fräscha lokaler i kvarteret Herkules, cirka fem minuters promenad från Trelleborg C.
Arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist arbetar du med löpande arbete kopplat till vår lönecykel som bland annat består av registrering av anställningar, bevaknings- och signallistor, frånvaroadministration, skulder, och tillägg/avdrag samt övriga arbetsuppgifter som finns inom lönehandläggning.
Du är ett stöd för medarbetare och chefer inom hela kommunen, så gillar du att arbeta för att ge den bästa servicen och stötta våra verksamheter så hoppas vi att du söker till oss. Vi ser gärna till att våra medarbetare är med och utvecklar våra processer och arbetssätt. I rollen som lönespecialist innefattar detta deltagande i olika uppdrag kring t. ex. förbättringsarbete inom våra processer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Akademisk- eller KY-utbildning till lönespecialist/lönekonsult eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
- Erfarenhet av löneadministration i närtid
- Erfarenhet av arbete med kommunala kollektivavtal och löneprocesser
- Förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska
- Mycket god datavana
Det är meriterande om du har:
- Utbildning inom arbetsrätt
- Erfarenhet av komplexa HRM-System
- Erfarenhet av personalarbete inom offentlig sektor
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet
Arbetstid/varaktighet
Heltid/100%, tillsvidareanställning - provanställning kan komma att tillämpas.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
Nicklas Ekblad, Enhetschef, 0410-73 47 35
Lena Jacobsson, Samordnare, 0410-73 31 54
Fackliga kontakter:
www.trelleborg.se/facket
Sista ansökningsdag
2023-01-27 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!