OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett företag i Norrort söker en Lönespecialist
Har du en ”just do it”-känsla, är trygg i din lönekompetens och trivs i en föränderlig miljö där dina idéer värdesätts? Vill du vara med och påverka och utvecklas i din karriär? Inom detta företags Lön och HR Supportavdelning är möjligheterna många, och för dig som vill växa och utvecklas i din roll är det helt rätt ställe att vara på!
Vi lever efter värderingarna - enkelhet, mod, engagemang och tillsammans i allt vi gör. Entreprenörsandan sitter i väggarna och alla är en del av affären. Oavsett vad man gör eller var man gör det. Vi sitter i stora fina lokaler i Norrort med möjlighet till flexibelt arbete.
Som lönespecialist tillhör du vår globala HR-avdelning med 17 kollegor i Sverige. Tillsammans ansvarar vi för att utveckla och implementera enkla, effektiva och tydliga processer och rutiner som skapar engagemang. Du jobbar i ett team som idag består av en senior lönespecialist, en HR-/lönekoordinator, en HR systemspecialist. Tillsammans hanterar ni ca 3000 löner i fyra olika kollektivavtal.
Du kommer till en spännande arbetsplats som präglas av förändring och utveckling. Här får du jobba självständig med lön men har också mycket kompetenta kollegor att bolla med, både inom lön och HR samt ekonomi. Vi jobbar med en hög servicegrad och har en ”allt är möjligt attityd”.
Dina arbetsuppgifter är blir huvudsakligen att:
Ansvara för löneprocessen inklusive hantering av administrativa personal- och lönerelaterade frågor tillsammans med kollegorna i teamet
Ansvara för att lagar, regler och policys följs samt informera, granska och följa upp lönesystemets beräkningar
Vara kontaktperson gentemot vår leverantör SD Worx
Administration gällande bland annat pension, tjänste- och förmånsbilar och övriga förmåner
Supportera våra chefer i schemahanteringssystemet Quinyx
Tillsammans med kollegorna arbeta fram stödjande processer och rutiner, samt dokumentera och implementera dessa i organisationen
Din profil
Vi står inför en spännande framtid där du är med och påverkar. Därför söker vi i första hand dig som gillar digitalisering och system.
Du är en person som är duktig på att ta egna initiativ, trygg i din kunskap, gillar att driva på och ansvara för ditt dagliga arbete. Vi ser gärna att du varit med och drivit förändring tidigare och att du är en duktig lagspelare. Vi tror att du har några års erfarenhet av löneyrket och att du kanske har jobbat både inom outsourcing och haft in-house roller. Du är van att tolka avtal och du har jobbat i något schemaläggningssystem.
Som person är du nyfiken och ständigt i lärande för att hålla dig aktuell. Vi hoppas också att du är en person som gärna delar med dig av din kunskap både till närmaste kollegor som att kommunicera med anställda och chefer
I teamet jobbar vi nära varandra och delar de uppgifter som behöver göras inom det operativa HR arbetet och lön, det gör att dina personliga egenskaper väger tungt i denna rekrytering.
Vårt erbjudande
Både verksamheten och vårt erbjudande utvecklas hela tiden, vilket innebär att arbetet är mycket omväxlande oavsett var i organisationen du arbetar. Vi är företag som är en arbetsplats med högt i tak där det är lätt att göra sin röst hörd. Vi vet att olikheter skapar möjligheter och att mångfald är en central tillgång i vår fortsatta utveckling. Våra medarbetare speglar därför samhället på de marknader där vi är verksamma. Vi är ständigt på jakt efter personer som trivs i denna inkluderande och föränderliga miljö, och som tillsammans med drivna kollegor vill utvecklas med oss.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se och på telefon 076 525 90 47, eller Veronika Andreeva @ veronika.andreeva@wepartner.se eller på telefon 0707302230.
Välkommen med din ansökan!