OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en viktig roll på NCC:s shared servicecenter för HR och lön? Sök rollen som lönespecialist idag!
Rollen som lönespecialist
I den varierande rollen som lönespecialist hos NCC kommer du att ingå i ett team som hanterar ca. 8 000 lönespecifikationer i månaden för våra anställda i Sverige. Vi söker dig som, förutom erfarenhet av lön, också har erfarenhet av att hantera avstämningar och efterarbetet när lönekörningen är klar. I det arbetet ingår arbetsgivardeklarationer, att administrera återkrav av uppkomna löneskulder, avstämningar av lönerelaterade kostnader samt återrapportering av lönebidrag. Du ingår i ett team på 11 personer och det dagliga arbetet leds av en teamledare.
I rollen ingår att ha ett brett samarbete internt med HR Services (HRS), HR och NCC:s ekonomiavdelning. Systemet du kommer att arbeta i är lönesystemet HRM Softwares, och vi använder ärendehanteringssystemet, ServiceNow.
Din profil
Vi ser gärna att du har en Löneinriktad KY- utbildning och minst 2–3 års erfarenhet inom området. Du är kunnig i och du förstår flödena i hantverket, dvs. lön från ax till limpa och nu vill du pröva på att arbeta som vi gör, i en stor organisation där du är specialiserad inom ett visst område som löpande cirkulerar inom teamet. Du är nyfiken och flexibel och vill lära nytt och utvecklas. Meriterande är också att du har god förståelse för löneredovisning och samverkan mellan lön och ekonomi.
Du är nyfiken, inlyssnande och ställer gärna en extra fråga för att på ett professionellt sätt kunna besvara de frågor som ställs till oss. Det är också viktigt att du känner dig bekväm med att utrycka dig väl i text både på svenska och på engelska. I din roll som lönespecialist är du noggrann och gör gärna en extra kontroll innan du levererar, du gillar struktur och ordning och reda. Ditt bemötande är A och O och din förmåga att bidra till hur vi framgångsrikt kan förbättra oss och ge vår verksamhet en bra support med hög kvalité är faktorer som är viktiga för oss. Har du drivit eller deltagit i projekt för att utveckla system är det meriterande. Du vet med dig att du är en god teammedlem som vill bidra med nya idéer och förslag för att förenkla och förbättra våra löneprocesser. Du har god systemvana och är van att ha flertalet kontaktytor inom organisationen. Vi kommer se det som meritande om du tidigare har erfarenhet av HRM, TEM samt Officepaketet.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Solna.
Kontakt och ansökan
Önskar du mer information, kontakta Helene Bengtsdotter, Lönechef HRS Lön, 070-275 3040 eller Karin Österman de Wall, HR Rekryteringsspecialist, 079-078 7210.
Sista ansökningsdag är 2023-03-11 men vänta inte med din ansökan då urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Varje dag tar våra över 12 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.
Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag. Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.
NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35