OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
En av våra kunder, centralt belägen i Stockholm, har nyligen inlett en omfattande utvecklings- och digitaliseringsresa inom HR-området, där både systemstöd och arbetssätt ska genomlysas och utvecklas. En del är konkurrensutsättning, upphandling och implementation av ett lönesystem och senare eventuellt andra system. En annan del och förutsättning för systembyte är kartläggning, översyn och utveckling av organisationens idag befintliga processer. För att avlasta befintlig personal i ovan arbete söker de därför två (2) konsulter inom löneområdet.
Arbetet innebär administration av löne- och personalärenden. I arbetsuppgifterna kan det ingå att registrera, bearbeta löneunderlag, upplägg och avslut av personal i lönesystemet, löneberäkningar, avstämningar och uppföljningar av lönearbetet, utfärdande av arbetsgivarintyg, registervård och arkivering, lönekontroller m.m.
Uppdragets längd är 1 år med möjlighet till totalt 1 års förlängning, med 6 månader i taget. Uppdragsstart är så snart som möjligt, dock senast 3 april 2023.
Vi letar därför efter en erfarenhet lönespecialist att anställa till oss på Randstad Finance. Randstad Finance är specialister inom ekonomi och har ett brett samarbete med företag över hela Stockholm. Att vara konsult på Randstad Finance innebär att du är anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Efter ett uppdraget slut fortsätter vårt samarbete med dig som anställd hos oss där vi förser dig med nästa spännande uppdrag. Randstad AB är auktoriserat av Bemanningsföretagen. Det innebär att vi uppfyller högt ställda krav som bl.a. omfattar etiska regler, kollektivavtal, jämställdhetsplan, ansvarsförsäkring och allmänna leveransvillkor. Bemanningsföretagen ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv.
Hos oss får du kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Vi anordnar även konsultträffar så att du får träffa dina konsultkollegor på Randstad i olika former där vi främjar kompetensutveckling och erfarenhetsutbyten. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, du får möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.
Ansvarsområden
Arbetet innebär administration av löne- och personalärenden. I arbetsuppgifterna kan det ingå att registrera, bearbeta löneunderlag, upplägg och avslut av personal i lönesystemet, löneberäkningar, avstämningar och uppföljningar av lönearbetet, utfärdande av arbetsgivarintyg, registervård och arkivering, lönekontroller m.m.
Kvalifikationer
minst 10 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av Löneadministration.
hög datamognad med goda datorkunskaper i MS Office, främst Excel.
erfarenhet av arbete från statlig myndighet/lärosäte eller liknande komplex organisation.
god utvecklad förmåga att på både svenska och engelska uttrycka sig i tal och skrift.
Bör (men inget krav)
inneha examen inom löneområdet minst från YK/KY utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044