Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för lönefrågor? Trivs du att arbeta i ett framåtsträvande team med många kontaktytor? Till ett internationellt bolag i Huskvarna söker vi nu en Lönespecialist. Tjänsten är på heltid på konsultbasis under 6 månader, med möjlighet till förlängning för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan idag!

Om tjänsten
I rollen som Lönespecialist kommer du, förutom att leverera rätt lön till medarbetarna även medverka till att förbättra processerna. Företaget levererar expertis till chefer, HR Business Partners och medarbetare. Du har möjlighet att delta i spännande projekt som syftar till att föra verksamheten framåt, vilket är ett viktigt led i att automatisera och digitalisera delar av arbetet.

Som Lönespecialist har du många interna kontakter, vilket innebär hög tillgänglighet för att kunna svara på frågor från HR Business Partners, chefer och medarbetare gällande lön, övriga förmåner samt skatter. Du kommer även att ha en del extern kontakt med exempelvis leverantörerna av löne- och tidrapporteringssystem.

Du får möjlighet att arbeta i ett roligt, utvecklande och framåtsträvande team där ingen dag är den andra lik. Dessutom får du möjlighet att vara med och påverka, förbättra samt stärka företagets kompensationspaket. Det är en flexibel arbetsplats med många utvecklingsmöjligheter och du har även friheten att i viss mån arbeta hemifrån.


Vem är du?
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning från universitet/högskola eller YH-utbildning, gärna inom ekonomi, HR eller kompetens som bedöms som likvärdig. Det är meriterande om du har 1–3 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete. Vidare är det en fördel om du har erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind. Du behärskar svenska och engelska såväl i tal som skrift. Därtill är det också en fördel om du har arbetat i företag som tillämpat kollektivavtalen inom den privata industrisektorn.

För att lyckas i rollen är du en självständig, driven och positiv person som trivs med att arbeta i team. Du har lätt för att lära och sätta dig in i nya system. Därtill är du stresstålig och besitter en förmåga att agera effektivt även när förutsättningarna förändras. Då arbetet innefattar både externa och interna kontakter är du utåtriktad och har en god kommunikationsförmåga. Slutligen är du en person som tycker om att samarbeta och är nyfiken på utveckling samt ständiga förbättringar.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 26 juni 2023

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024