OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad lönespecialist eller löneadministratör och aktivt sökande efter nya utmaningar så kan det vara just dig vi söker!
Vår kund med huvudkontor i Solna söker förstärkning i sitt team av lönespecialister. Rollen innefattar kvalificerat löneadministrativt arbete dvs löneberedning, hantering av
lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter, systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt. Det är initialt ett löpande konsultbehov via oss på Randstad där möjlighet till övergång till kund finns på sikt! För att vara aktuell för rollen ska du ha en eftergymnasial utbildning inom lön (YH eller KY exempelvis) och ha några års yrkeserfarenhet utöver LIA-perioden. Bolaget erbjuder hybridarbete efter genomförd introduktion.
Uppdraget startar med en grundlig introduktion till yrkesrollen som lönespecialist hos dem. Du kommer introduceras i rollen genom en personlig utbildningsplan satt utefter din erfarenhet och kompetens och därefter växer du in i företaget och axlar fler uppgifter. Rollen innebär mycket intern kontakt via ärendehanteringssystem men även över mail och telefon. Du kommunicerar därför obehindrat i såväl svenska som engelska i tal och skrift!
Du ska vara kundorienterad och service minded. Höga krav ställs på noggrannhet och god kommunikation i tal och skrift. För att göra ett bra jobb här krävs att du är driven och engagerad samt van att planera och prioritera arbetet tillsammans med stöd av ditt team. Du sätter laget före jaget och vill bidra och lyckas nå målen tillsammans med ditt team.
Ansvarsområden
- löneberedning
- hantering av lönerelaterade ärenden
- kvalitetskontroller, avstämningar och skatter
- systemrelaterade uppgifter inom lön
- kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt
Kvalifikationer
- eftergymnasial utbildning inom lön (exempelvis relevant YH-utbildning)
- minst 1 års yrkeserfarenhet som löneadministratör/lönespecialist utöver aktuell LIA-period
meriterande:
- SAP KIS Lön eller annat större lönesystem
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem
- goda kunskaper i Excel
Erfarenhet
löneadministratör, lönespecialist, löneekonom
Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Som konsult hos oss får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. Detta för att du som person ska vara så attraktiv som möjligt på arbetsmarknaden. Vi vill vara en coachande karriärpartner för våra anställda, både gällande framtida uppdrag och färdigheter. Med ett tätt samarbete med din konsultchef får du kontinuerlig stöttning i hur dina kompetenser kan vässas ytterligare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044