OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Job description
Är du utbildad lönespecialist eller löneadministratör och aktivt sökande efter nya utmaningar så kan det vara just dig vi söker!
Vår kund med huvudkontor i Solna söker förstärkning i sitt team av lönespecialister. Rollen innefattar kvalificerat löneadministrativt arbete dvs löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter, systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt. Det är initialt ett löpande konsultbehov via oss på Randstad där möjlighet till övergång till kund finns på sikt! För att vara aktuell för rollen ska du ha en eftergymnasial utbildning inom lön (YH eller KY exempelvis) och ha några års yrkeserfarenhet utöver LIA-perioden. Bolaget erbjuder hybridarbete efter genomförd introduktion.
Uppdraget startar med en grundlig introduktion till yrkesrollen som lönespecialist hos dem. Du kommer introduceras i rollen genom en personlig utbildningsplan satt utefter din erfarenhet och kompetens och därefter växer du in i företaget och axlar fler uppgifter. Rollen innebär mycket intern kontakt via ärendehanteringssystem men även över mail och telefon. Du kommunicerar därför obehindrat i såväl svenska som engelska i tal och skrift!
Du ska vara kundorienterad och service minded. Höga krav ställs på noggrannhet och god kommunikation i tal och skrift. För att göra ett bra jobb här krävs att du är driven och engagerad samt van att planera och prioritera arbetet tillsammans med stöd av ditt team. Du sätter laget före jaget och vill bidra och lyckas nå målen tillsammans med ditt team.
Responsibilities
- löneberedning
- hantering av lönerelaterade ärenden
- kvalitetskontroller, avstämningar och skatter
- systemrelaterade uppgifter inom lön
- kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt
Working hours
08:00:00-17:00:00
Qualifications
- eftergymnasial utbildning inom lön (exempelvis relevant YH-utbildning)
- minst 1 års yrkeserfarenhet som löneadministratör/lönespecialist utöver aktuell LIA-period
meriterande:
- SAP KIS Lön eller annat större lönesystem
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem
- goda kunskaper i Excel
About the company
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044