Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Information om avdelningen
HR-avdelningen är en del av Chalmers centrala verksamhetsstöd och består av ca 40 medarbetare. Vårt uppdrag är att leverera och utveckla professionellt HR-stöd. Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats. Vi tror på våra medarbetare och arbetar för ett hållbart arbetsliv, för alla på Chalmers.  Lön och internationell personalmobilitet är en enhet inom Chalmers HR. Lönefunktionen står för kvalitet, service och pålitlighet när vi dagligen hanterar ärenden kring lön, reseräkningar och HR administrativa frågor. Nu ska en av våra kollegor gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie.

Beskrivning av tjänsten
Lönespecialist till Chalmers HR avdelning

Till tjänsten söker vi en driven lönespecialist som vill komplettera ett gäng kompetenta kollegor som värdesätter samarbete och engagemang. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter och en stor möjlighet att bidra i vårt utvecklingsarbete med att ständigt förbättra vårt arbete.

Ett pålitligt och serviceinriktat nav
I det dagliga arbetet landar en flora av ärenden och frågor på vårt bord. Vi arbetar med nästintill hela löneprocessen, från anställning till avslut, och allt därimellan, såsom frånvaroärenden, statistik, en hel del reseräkningar, systemadministration och till viss del allmänna HR- och ekonomifrågor.  Vi är ett inarbetat team med tydliga rutiner och processer, vilket underlättar både introduktion och vidareutveckling. Det låter oss vara ett pålitligt och kompetent nav i den internationella och dynamiska akademiska miljö som vi verkar i.

Vi, LRS som vi internt kallas, är i dagsläget 7 personer. Utöver lönefunktionen har vi inom vår enhet också tre kollegor som arbetar med internationell personalmobilitet och en gememsam chef. Vi arbetar mestadels i ärendehanteringssystemet Topdesk och i lönesystemet Primula.

LRS är en uppskattad enhet på Chalmers som håller en hög servicenivå.

Du hittar oss i fräscha lokaler på campus Johanneberg eller framför datorn via teams, då vi har möjlighet att även utföra vårt jobb på distans upp till två dagar per vecka.

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning, vikariat på heltid tom 31 mars 2025.

Kvalifikationer
Om dig:
Som du säkert förstår innehåller tjänsten många rutinmoment där kompetens inom lön är grundläggande, men arbetet kräver också att du självständigt kan planera din dag, prioritera och ta egna initiativ såväl som samarbeta med dina kollegor. Alla frågor har inte självklara svar så ett mått av problemlösning krävs också.   För oss är det viktigt att du har en bakgrund, utbildning och inställning som gör att du både vill och kan.

Som person är du både en noggrann granskare och nyfiken förbättrare. Eftersom du blir en viktig person för HR administratörer ute på institution och enskilda medarbetare blir det många frågor via ärendehanteringssystemet och telefon, ofta på engelska. Du behöver därför tycka om att ha mycket kontakter och behärska både svenska och engelska väl. I arbetet kan också ingå att delta i mer övergripande utvecklingsarbete inom HR eller i andra nätverk och projekt där vår kompetens är efterfrågad.

Välkommen till vårt team!

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
⦁ Flexibilitet att arbeta på distans.
⦁ Semester upp till sju veckor per år.
⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20230763. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2024-01-12

Vid frågor, vänligen kontakta
Maria Sahlin, enhetschef
031-772 15 39

Aneta Smilevska, lönespecialist
031-772 23 37

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 


Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024