OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogiagruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med 600 anställda. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogiagruppen i dag verksamhet inom tre områden: ekonomi- och affärssystem, personaladministrativa system och transportsystem.
Arbetar du med lön och är nyfiken på hur dina kunskaper kan användas i ett arbete inom kundservice? Tycker du att det roligaste med jobbet är detektivarbete och problemlösning?
Läs om hur det är att arbeta i vår support, där du får möjlighet att använda dina kunskaper i lönefrågor fast på ett annat sätt.
Ina Köhlquist arbetar i vår lönesupport sedan flera år tillbaka, så här beskriver hon sin arbetsdag:
Vid åtta kommer jag till jobbet och eftersom det är fredag så inleds dagen med frukostmöte. Medan vi äter går bolagschefen igenom nyheter inom koncernen och bolaget. Idag är HR på besök och berättar om vår interna rekryteringsverksamhet.
Vid 9:00 öppnar supporten och det första samtalet kommer snabbt. En kund har fått för många semesterdagar i semesterskulden efter att hon gjort en semesterberäkning. Jag börjar felsöka och upptäcker att kunden har tagit fel datum när man gjort beräkningen. Jag kan snabbt svara kunden, att ge bra service är något jag brinner för. Jag loggar ärendet i vårt ärendehanteringssystem och tar nästa samtal. Här handlar frågan om Hogia PBM. Kunden beskriver att de automatiska överföringarna inte fungerar som de ska från HogiaLön Plus in till HR Admin. Jag felsöker men hittar ingen lösning och får istället boka upp en tekniker.
Förmiddagen går fort och jag löser flertalet frågor från kunder. Vi har flera nyanställda inom vårt bolag och jag hjälper till med några av deras frågor. Det positiva med vår arbetsplats är att det alltid finns någon att fråga. Ofta frågar jag själv också, fullärd blir man aldrig.
Klockan 12.00 är det lunchdags och vi går en promenad längs vattnet och köper lunch på Stenungstorg.
Under eftermiddagen bevakar jag mailen. En fråga gäller ett felmeddelande i Hogia Lön. Jag använder mig av teamviewer och kopplar upp mig mot kundens miljö. Jag ser att det är fel enhet på lönearten och kan svara kunden. För att lösa nästa ärende som är en felkod ber jag kunden skicka en kopia av databasen till mig – när jag får in den så får jag inte upp något felmeddelande så jag ringer upp kunden igen och går igenom exakt var databasen ligger – det visar sig att det är en behörighet på servern som saknas. Kunden kontaktar sin IT avdelning som ger medarbetaren rätt behörighet.
Vid 14:30 har vi gemensam fika, idag blir det Vienetta. Som grupp har vi roligt tillsammans och miljön är prestigelös. Vi trivs i varandras sällskap och har fått höra att det är lätt att ta kontakt med oss. Eftersom vårt bolag är inkörsporten till Hogiabolagens branschsupport är vi vana att ta emot nyanställda och tycker det är roligt att dela med oss av kunskap.
För att trivas i supportrollen behöver du gilla att lösa problem och ha kundkontakt. Det är en fördel om du känner dig bekväm med teknisk mjukvara och att du är nyfiken på att lära dig nya system och vågar pröva dig fram. Du bör ha arbetat några år som löneadministratör.
Vi arbetar med en strukturerad introduktion där du inledningsvis får en gedigen utbildning inom våra system, för att därefter ta dig an de enklare frågorna i vår first line support. När du är varm i kläderna avancerar du till vår avdelning Support service, där du arbetar med second line support. Här tar inte utvecklingsmöjligheterna slut, utan när du är redo för nästa steg är det inte långt bort. Vi arbetar mot flera olika branscher bl.a. transport, industri, bygg och handeln. Har du erfarenhet från någon av dessa branscher kommer du att ha stor nytta av din branschkompetens.
Kika gärna på filmen Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling för att höra mer om hur det är att arbeta hos oss. Du kan också lägga till Hogiagruppen på Instagram för att få en inblick i vår vardag på jobbet.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Om Hogiagruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.
Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.
I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.
Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.
Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-66616
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Jenny Cedervall
0303-666 16
Linda Falk
0303 - 688 93
Jenny Cedervall, 0303-666 16
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se