OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag
Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.
Lönespecialist till Löneenheten
Löneenheten består av nio medarbetare som tillsammans är organisationens experter inom det löne- och personaladministrativa området.
Tillsammans har vi ett utvecklingsorienterat arbetssätt med fokus på effektivitet och hög kvalité genom våra löneprocesser. Vårt uppdrag är att säkerställa en kvalitetssäkrad lönehantering i kommunens verksamheter.
Ditt uppdrag
Vi är i stor förändring gällande våra processer och arbetssätt och söker dig som har ett intresse att lära nytt och att arbeta med ständiga förbättringar. Du arbetar tillsammans med dina kollegor med hela löneprocessen och ansvarar även för egna specialistområden. Du ger våra verksamheter stöd och råd i system, lag- och avtalsfrågor genom vår supportfunktion som sker via ärendehanteringssystem, telefon och personliga möten.
Vi söker dig som inser vikten av att processer håller hög kvalitet och ditt arbete präglas av effektivitet och ansvarstagande. Du är van att arbeta självständigt mot uppsatta deadlines och är drivande i ditt arbete. Som person trivs du med att arbeta rådgivande och lära ut och du kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt. Du ser teamarbete som en tillgång, är nyfiken och engagerad. Du vill utvecklas samtidigt som du gärna är med och stärker dina kollegors kunskap och förmågor.
Krav för tjänsten:
- YH-utbildning eller motsvarande som lönespecialist, alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som lönespecialist eller motsvarande självständigt, kvalificerat lönearbete
- Erfarenhet av arbetsrätt och kollektivavtal ur ett löneperspektiv
- Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av lönearbete inom kommunal verksamhet
- Erfarenhet av att arbeta i en stor organisation
- Kunskap i beräkning av löner för lärare
- Erfarenhet från supportfunktion för lönefrågor
Som person
För att lyckas och trivas bra i rollen behöver du vara prestigelös i ditt arbetssätt och kan hantera varierande arbetsuppgifter under dagen. Du har en utpräglad samarbetsförmåga, är noggrann och strukturerad. Du har vidare en förmåga att se förbättringspotential i det dagliga arbetet. Du är tillräckligt senior för att kunna arbeta självständigt.
Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.