OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Xylem arbetar 22 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder.
Till vårt HR team i Emmaboda söker vi nu en lönespecialist
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerade inom personalavdelningen i Emmaboda och är en specialistroll med självständigt ansvarsområde inom Xylem. Arbetsuppgifterna innefattar ansvara, underhålla samt vidareutveckla system, rutiner och som tillhör processen lön och förmåner. Vidare ingår även att bevaka och tillhandahålla data med myndigheter, organisationer och övriga externa samarbetspartners. Avdelningen är under utveckling och vi ser gärna att du med och skapar framtiden HR service funktioner för våra interna kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av:
Genomföra samt kontrollera lönekörningar, bevakning, sammanställning och uppdatering i lönesystem och tidredovisningssystem. Färdigställa underlag till bankutbetalningar. Ansvara och färdigställa underlag till arbetsgivarutgifter samt ge support till anställda, produktionsledare och chefer. I rollen igår även att du tillsammans med dina kollegor arbetar med personaladministrativa frågor, b.la arbete med att uppdatera med vårt personalsystem (Workday), samt lag och avtalsfrågor. Inom gruppen ges även möjlighet till projektarbete.
Erfarenhet
Vi söker dig med gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi eller motsvarande utbildning där du har jobbat med tal och siffror. Det är ett krav att du har erfarenhet av lönearbete samt goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av databashantering är det meriterande. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift. Inom gruppen arbetar vi med de nordiska länderna och det är ett plus om du behärskar danska, norska eller finska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.
Information
Välkommen in med din ansökan, dock senast 2024-11-06. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Daniel Långberg, HR Talent Aquisition tel. 0471-24 74 57.
Representant för Unionen är Magnus Nordström, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Xylem Inc
+46 8 475 60 00
Xylem Inc