OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pema People levererar effektiva tjänster inom entreprenad, personaluthyrning, utbildning, rekrytering och omställning.
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1300 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
I takt med att vi växer behöver vi på Pema People AB förstärka vår löneavdelning. Vi söker nu efter en lönespecialist till vårt huvudkontor i Norrköping!
Vem är du?
Vi söker dig som har en yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller likvärdig utbildning. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av löneadministration och önskvärt är även att du har genomfört semesterårs- och årsskifte.
En stor del av tjänsten består av support via mail och telefon vilket kräver att du kan uttrycker dig obehindrat i både tal som skrift.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande och stresstålig. Bolaget växer snabbt och därför letar vi efter en engagerad medarbetare som vill vara med på vår resa!
Som person är du flexibel, social och trivs bra i en föränderlig miljö. En viktig egenskap är att du är kommunikativ och tycker om att hålla en hög servicenivå. Vidare så trivs du med att arbeta i ett högt tempo, du kan prioritera och är duktig på att skifta fokus mellan detaljer och helhet. Du är en lagspelare som bidrar till ett bra samarbete samtidigt som du självständigt tar ansvar för arbetsuppgifterna inom hela löneprocessen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Arbeta med hela löneprocessen
• Tidsrapportering manuellt och via fil
• Supporta konsulter, kollegor och myndigheter via mail och telefon
• Administrera statistik, lönebidrag, försäkringar och pensioner m.m
• Tolka kollektivavtal och hantera avtalsfrågor
• Delta i utveckling- och förbättringsarbete inom lön
Meriterande är om du tidigare har arbetat i Hogia, har goda kunskaper i Office-paketet och har grundläggande kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt. Behärskar du ytterligare språk så är det positivt.
Start omgående.
För mer information om tjänsten kontakta affärsområdeschef evelina.nilsson@pemapeople.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev samt foto.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström
Evelina Nilsson
Katarina Guzik
Kristina Peltola
Britt-Marie Landström
Katarina Guzik
Regionchef Hans Hansen
0115001041