Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Vår kollega Jenny går vidare mot nya uppdrag inom vår kommun och vi söker hennes efterträdare. Vi är ett engagerat team av specialister. Kanske vill du vara en del av oss?

Arbetsplatsen

Som Lönespecialist kommer du tillhöra Personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 14 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till dina kollegor inom löneområdet och vi är måna om att du ska trivas hos oss.

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag som Lönespecialist innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge gott stöd och service till våra chefer, assistenter och medarbetare i löne-, anställnings- och avtalsfrågor. Du kommer arbeta med löpande operativa löneadministrativa uppgifter. Du arbetar för att säkerställa att lagar, avtal och riktlinjer tillämpas och följs. I ditt arbete säkerställer du att rätt lön betalas ut till medarbetare och att rätt kostnad belastar kommunen och dess verksamheter. Lönearbetet innebär även kontakter och samarbete med andra myndigheter. I rollen kommer du även genomföra mindre utredningar, uppföljningar och analyser. Arbetet innebär att du jobbar mycket självständigt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett stort intresse för lönefrågor! Du har erfarenhet av lönearbete och meriterande är arbete från kommun eller landsting. Meriterande är även tidigare erfarenhet från arbete med PA-systemet Personec P. Din utbildning bör vara ekonomisk inriktning på lägst gymnasienivå, men gärna vidareutbildning. Du bör ha goda kunskaper i Officepaketet och du både talar och skriver god svenska.

Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att planera och prioritera ditt arbete utifrån deadlines. Du är van vid att arbeta resultatinriktat och strukturerat även under ett tidvis högt tempo. Noggrannhet och hög servicekänsla är viktigt för dig. Du gillar att arbeta konsultativt och har en god pedagogisk förmåga. Vidare tror vi att du som söker både gillar att arbeta självständigt och samarbeta med andra i grupp.

Vad erbjuder vi dig?

Ett varierande arbete som ger dig nya intellektuella utmaningar! Vi lovar dig ett ständigt lärande där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Genom vår hälsosatsning investerar vi extra i dig som medarbetare inom Lindesbergs kommun. Vi erbjuder även förmåner så som semesterväxling, motionstimme, flexibel arbetstid m.m.

Övrigt

Upplysningar: Enhetsansvarig Maria Elisson, tel 0581-810 65.
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel, 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindesbergs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Stentäppsgatan 5
None

Postadress

Lindeskolan
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024