OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 58% av våra produkter hållbarhetsmärkta. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se.
KappAhl befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker nu en kvalificerad lönespecialist med god systemkunskap som gillar mode! Vi erbjuder god stämning och stora möjligheter att bidra och att utvecklas på en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden.
Ditt ansvar Lönefunktionen består idag av fyra medarbetare som hanterar ca 2 000 löner för KappAhls svenska bolag. Som lönespecialist ansvarar du för och är delaktig i hela löneprocessen. Tjänsten omfattar förutom sedvanligt löneadministrativt arbete, lönerevision, systemunderhåll och uppdateringar i relaterade system, service till chefer och medarbetare i löne- och personalärenden samt rapportering till myndigheter och försäkringsbolag.
Din profil Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet och minst fem års erfarenhet av löneadministration i ett större företag. Då KappAhl är inne i en intensiv utvecklingsfas med systembyten och ständigt arbetar med att förbättra våra arbetssätt, ser vi att du har vana av att arbeta i projekt. Du har god systemkunskap, vana av att arbeta i löne-, tidrapporterings- och HR-system och god förståelse för hur olika delar av systemen samverkar. Du har stor erfarenhet av avtalstolkning och behärskar MS Office i allmänhet och Excel i synnerhet och du kan också uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska.
Din personlighet Du har stor drivkraft och initiativförmåga, uppskattar ett högt arbetstempo och är en skicklig lagspelare. Samtidigt har du hög integritet, är noggrann och har god analytisk förmåga. En god pedagogisk och kommunikativ förmåga är en förutsättning för att hantera kontakter med andra funktioner och avdelningar då du kommer att ha en bred kontaktyta i hela organisationen. För dig är det en självklarhet att följa omvärldens utveckling och du har en stor vilja att lära nytt.
Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.
Stämmer beskrivningen ovan överens med dig vill vi gärna att du hör av dig! Vi erbjuder en tjänst präglad av stort eget ansvar, omväxlande utmaningar och stora möjligheter att påverka ditt arbete. Välkommen till oss!
Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast den 6 mars, via www.kappahl.se/lediga-jobb . Vi tillämpar löpande urval.
Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Roger Urbath, Compensation & Benefit manager, på telefon 031-771 5735. Lena Johansson, People Culture Manager, tfn 031 771 55 95.
Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, telefon: 031-7715829. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-7715643.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35