OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av områdena IT, Verksamhetsstöd,
Strategisk samhällsplanering, administration, kommunikation samt process- och organisationsutveckling. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en lönespecialist till vår löneenhet. Som lönespecialist kommer du att ingå i ett team tillsammans med en annan lönespecialist och flera löneadministratörer. Som lönespecialist arbetar du både med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, reseräkningar, intyg samtidigt som du har ett övergripande ansvar för kvalitetskontroller, planering och arbetsfördelning samt att leda teamet. Du supportar också dina kollegor och svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.
KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som lönespecialist hos oss söker vi dig som:
• Har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• Är strukturerad och gillar ordning och reda samt att planera, fördela och lägga upp arbetet
• Har förmåga att motivera och leda dig själv och andra, ta egna initiativ och ha energi och engagemang i ditt arbete
• Vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• Är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• Trivs med förändringar då vi arbetar med att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• Då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde
Vi vill dessutom att du har:
• Stor dator- och systemvana
• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
• Har bred erfarenhet och flera års erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med löneadministration inom socialförvaltningen med inriktning mot äldreomsorg
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har intresse, motivation och drivkraft för löneadministration och digitalisering
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.