OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SLU:s personalavdelning ingår i SLU:s universitetsadministration och har en
konsultativ roll gentemot universitetsledning, fakulteter, institutioner och
avdelningar. Vi söker nu en ny medarbetare till vår löneenhet, som idag består av sju personer.
För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-tjanster
Arbetsuppgifter: Som lönespecialist är du kontaktperson för ett antal institutioner/avdelningar vid SLU och ansvarar gällande dessa för hela flödet i lönearbetet, bl.a. avtalstolkning, direktrapportering i lönesystemet Primula, handläggning av löneärenden och reseräkningar (som inrapporteras direkt av de anställda via webben), frågor kring pensioner etc. I arbetet ingår även deltagande i månadsavstämningar och kontoavstämningar, att lägga upp information om behörigheter i lönesystemet samt att hålla sig uppdaterad och sprida information om lönerelaterade frågor, t.ex. via interna utbildningar, intranät och personliga kontakter. Du kommer också att planera och genomföra kurser i resor och lönerapportering för nyanställda administratörer.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har arbetat självständigt med löneadministration i några år och har goda kunskaper om lagar och avtal som rör det löneadministrativa området. Kunskaper om de statliga avtalen är särskilt meriterande, liksom erfarenheter kopplat till behörighetshantering och reseräkningar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vill att du är noggrann och serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt, men tycker också om att samarbeta med andra och knyta kontakter utanför den egna arbetsgruppen. Vi ser dessutom gärna att du är driven och intresserad av att utveckla nya rutiner och arbetssätt.