Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Personalkontoret har det kommunövergripande ansvaret för personal-, lön- och arbetsrättsfrågor. Vi månar om god service och hög kvalitet i mötet med medarbetarna. Växjö kommun använder Aditros HR-system, för vilket personalkontoret är systemförvaltare. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och vidareutveckla lönearbetet i Växjö kommun och ser det som en utmaning, då tror vi du passar i vår organisation. Du kommer att ingå i en grupp om åtta personer, som arbetar med lön och systemförvaltning. Vi söker dig som är beredd att leda projekt, ansvara för att utveckla och förvalta vårt HR-system samt utforma information. Arbetet innebär även löneadministrativa uppgifter som till exempel registrering i systemen. KVALIFIKATIONER Du har akademisk examen inom personalområdet eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer lämplig. Du är serviceinriktad, van att arbeta självständigt men också projektorienterat. Kännedom och erfarenhet av de lagar och avtal som reglerar anställningarna i kommunal verksamhet är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av löneadministrativt arbete.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010