Lönespecialist, Centric

Lönespecialist, Centric

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom lön och vill fortsätta utvecklas i rollen som lönespecialist? Är du en person som trivs med att arbeta i ett team med högst till tak och som har roligt tillsammans på arbetet? Vill du vara med och utveckla våra processer för ett effektivare och kvalitativt arbete? Då tror vi att tjänsten som lönespecialist kan vara något för dig!

Om oss:

Vi specialiserar oss på uthyrning och förmedling av såväl generalister som specialister inom IT,  samt erbjuder outsourcingtjänster där vi gör hela jobbet. Idag är vi ca 500 anställda i Sverige och samma antal i Norge. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Med hjälp av våra tjänster möjliggör vi för våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet. 

På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. På Centric investerar vi i vår personal och erbjuder alla våra anställda möjlighet att vidareutbilda sig och ta certifikat så att de kan utvecklas i sin karriär.

Om rollen:

Som lönespecialist på Centric kommer du att ingå in vårt Finance Nordic team på 12 personer, varav 3 personer arbetar med lön. Tillsammans med löneteamet kommer ni att ansvara för att hantera hela löneprocessen utifrån våra rutiner, lagar och kollektivavtal för både Norge och Sverige. Du kommer självständigt ansvara för lönehanteringen för 3-4 av våra bolag, men du har alltid ditt team till hands där ni tillsammans stöttar varandra. Du kommer att supportera och guida både chefer och medarbetare kring lön- och tidsrapporteringsärenden genom både mejl, teamsmöte och telefon.

Du ansvarar för inläsning av filer och verifiering av diverse personaladministration och sköter rapportering till myndigheter. Du administrerar och rapporterar pension till DNB, Collectum och Fora, samt övriga förekommande personaladministrativa uppgifter såsom intygshantering och förfrågningar samt tar fram extern och intern statistik för rapportering till myndigheter. En stor del av tjänsten är att du supporterar ledare, medarbetare och före detta medarbetare med intyg, information och regelverk inom ramen för lön- och personaladministration.

Exempel på övriga arbetsuppgifter:

• Utveckling av våra befintliga processer
• Omvärldsbevakning
• Löpande löneadministration
• Reseräkningar
• Förmåner, löneväxlingar etc.
• Internsupport i tidrapporterings- och lönefrågor
• Hantera, administrera och rapportera pensioner
• Avstämningar av lönekonton

Om dig:

För att passa in i rollen tror vi att du har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och att du är strukturerad som person. Vi tror på att arbeta för kvalitet och därför är det viktigt att du har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbetssätt. I rollen kommer du att arbeta tajt med både löneteamet, chefer samt medarbetare, så det är viktigt att du är serviceinriktad och har en god kommunikationsförmåga. Du uppskattar att arbeta i en snabbrörlig miljö där du kan ge det lilla extra när det behövs. Vi arbetar i flera olika system som, HRM, SD Works and IFS Application, så det är viktigt att du tycker om och enkelt kan sätta dig in i nya system. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer
• Du har eftergymnasial utbildning inom lön, gärna som auktoriserad lönespecialist
• Du har flera års relevant arbetslivserfarenhet
• Du har god datavana och kan hantera arbete i olika system
• Du har god förmåga att kommunicera i svenska och/eller norska tal och skrift samt att du har grundläggande kunskaper i engelska

Meriterande
• Du har erfarenhet at HRM eller SD Works (Aditro)
• Erfarenhet av norsk lönehantering

Vi erbjuder dig:

Du kommer bli en del av ett engagerat och glatt team i fina och ljusa lokaler i centrala Sundbyberg med närhet till trevliga restauranger, kaféer och bra kommunikationer med både pendeltåg, tvärbana och tunnelbana. Löneteamet arbetar tätt tillsammans och utgår i huvudsak från kontoret, men för att kunna skapa en flexibilitet mellan arbeta och fritid erbjuder vi även möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder också ett program med utvecklingsmöjligheter i rollen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan:

I denna rekryteringsprocess samarbetar Centric med Jurek HR. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult
Josefin Englund på telefonnummer 076- 002 69 74 alternativt josefin.englund@jurek.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 4 januari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


25 november 2024

HR-specialist sökes till Hovrätten för Västra Sverige

HR-specialist sökes till Hovrätten för Västra Sverige

25 november 2024

HR-partner till HR-avdelningen LTH - vikariat

HR-partner till HR-avdelningen LTH - vikariat

25 november 2024

HR-specialist inriktning rekrytering

HR-specialist inriktning rekrytering

25 november 2024