OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.
Har du ett brinnande intresse för lön och trivs med att arbeta tillsammans med andra i en positiv miljö?
Serveoffice har fått i uppdrag att tillsätta en lönespecialist till vår kund för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid under ett år med placering i centrala Stockholm med start omgående.
Arbetsbeskrivning
Vår kund söker nu en kollega till sitt team inom Lön. Du får här möjlighet att arbeta med hela löneprocessen och får stort eget ansvar att själv styra över ditt arbete. Du kommer ingå i HR-teamet på fyra personer och det är av stor vikt att du är självständig och lösningsorienterad. Kunden erbjuder en engagerande och utvecklingsinriktad miljö med en positiv teamkänsla. Uppdraget är på deltid (60-80%) och pågår under ett år p.g.a. en tjänstledighet.
Mer detaljerat innebär tjänsten:
- Administrera månatliga löneprocessen i Hogia Lön+
- Registrera anställda och deras behörigheter i ekonomisystemet Maconomy
- Administrera pensioner till Collectum och Söderberg & Partners
- Förmånshantering
- Utlägg och reseräkningar i Flex HRM Travel
- Avstämningar av lönekonton
- Rapportering till ekonomiavdelningen
- Administrera anställningsavtal, arbetsgivarintyg, lönestatistik, försäkringar etc.
- Supportera medarbetare och chefer i personalsystemet Workday
- Kontaktperson för medarbetare gällande lönefrågor
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, noggrann och trygg i hela lönekedjan. Du har ett trevligt bemötande och ett positivt förhållningssätt. Vi lägger särskild vikt vid att du känner dig trygg med olika system, och ett intresse för att stötta medarbetare och chefer i dessa.
Du håller dig uppdaterad inom områdets lagar, regler och kollektivavtal. Du trivs med att arbeta självständigt men att samtidigt jobba ihop som ett team inom Lön. Vi ser det som självklart att vi stöttar varandra och hjälps åt där vi kan. Vidare har du:
- Grundläggande ekonomikunskap kopplat till löneprocessen
- Goda skriftliga och muntliga kunskaper i såväl svenska som engelska
- Kunskaper om tjänstemanna- och timlöner
- Kunskaper inom Hogia Lön+, Excel, Flex HRM Travel och Workday är meriterande
Om företaget
Företaget är ett tjänstemannaföretag med ett starkt varumärke, i en stor global koncern men högt engagemang och mycket trevliga medarbetare. Rollen kommer att rapportera till HR-chef Sverige. Kunden sitter i trevliga, nyrenoverade lokaler alldeles intill T-centralen i Stockholm.
Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar kunden med Serveoffice. Uppdraget är av interim karaktär där Serveoffice blir din arbets-/uppdragsgivare. Skicka in din intresseanmälan snarast genom att ansöka via formuläret nedan. Uppdraget ska tillsättas så snart som möjligt så vänta inte med ansökan då urvalet görs löpande. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail utan endast via formuläret. Frågor kring tjänsten besvaras av Stina Hauschildt på 073-779 40 59 / stina.hauschildt@serveoffice.se eller Cissi Silvstam på 070-564 13 70 / cissi.silvstam@serveoffice.se.
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.