Lönespecialist med god förståelse för redovisning

Lönespecialist med god förståelse för redovisning

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu för kunds räkning en Lönespecialist med god förståelse för arbetet på en ekonomiavdelning. Vår kund är ett industriföretag med ca 900 anställda. Verksamheten finns på ca 25 orter i Sverige med huvudkontor i Göteborg. Uppdraget förväntas pågå minst 6 månader på heltid och du kommer vara placerad i vår kunds lokaler i centrala Göteborg.

Vad innebär rollen?
I din roll som lönespecialist kommer du att fungera som mellanhand mellan vår kund och en extern lönepartner. I din roll kommer du att arbeta konsultativt för att se över bolagets processer och säkerställa att alla systemkrav tillgodoses för korrekta löner till våra anställda samt korrekt bokföring av löner, sociala avgifter mm. i vårt affärssystem.

Vår kund har ett väl fungerande samarbete med sin externa lönepartner och ditt jobb blir att fokusera på den del som måste skötas av deras interna ekonomi- och HR-funktion. Du kommer se över hur man ska sköta löneprocessen internt samt att kartlägga hur de kan effektivisera arbetet. Du arbetar i samråd med både redovisnings- och HR-chef för att avgöra vilken funktion som bäst ska ansvara för respektive del i arbetet - allt för att få löneprocessen att flyta så smidigt som möjligt varje månad.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en relevant utbildning med inriktning inom ekonomi- och löneadministration. Du har gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och det är viktigt att du har erfarenhet från hela löneprocessen och kan hantverket. Det är en fördel om du dessutom har erfarenhet av lönehantering i ett bolag med outsourcade löner. Ett krav är att du har erfarenhet av kollektivlöner och skiftgång samt att du har god förståelse för hur man sätter upp kollektivavtal. Då du kommer att arbeta i flera olika administrativa system är det viktigt att du har lätt att lära dig nya system. Dina kunskaper i Office-paketet är goda liksom dina kunskaper i svenska språket.

Du som söker drivs av att ge god service och trivs med att arbeta med den dagliga driften i team. Du samarbetar väl med kollegor och chefer och förstår värdet av detta. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att det är viktigt att du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Vidare är du mycket strukturerad, ansvarstagande och klarar av att hantera snabba omväxlande situationer. Arbetet kräver att du kan prioritera och hantera många arbetsuppgifter parallellt samtidigt som deadlines är viktiga. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi söker dig som kan påbörja din anställning hos oss relativt omgående men är beredda att vänta på rätt person. Uppdraget löper på minst 6 månader och för rätt person kan det på sikt finnas möjlighet att bli anställd av vår kund.

Din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte utan skicka in ditt CV och personliga brev redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: lönespecialist

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024