OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oriola är koncernen som erbjuder tjänster inom läkemedel och apotek. Vi har kunskap om hela marknaden från tillverkning till konsument. Vi hjälper dig att ta hand om dina kunder bättre. Med oss kan du växa, öka lönsamheten och nå dina mål. Oriola erbjuder tjänster till alla aktörer i vår bransch som vill lyckas inom Norden och Baltikum. I Sverige har Oriola en rikstäckande apotekskedja i Kronans Apotek, lager- och distributionsföretaget Oriola AB, samt Svensk Dos AB.
Vi bygger just nu upp en s k Shared Service funktion där lönehanteringen för alla Oriola-koncernens bolag i Sverige kommer att ingå. Vi planerar därför för att du kommer att anställas inom Oriola och vara placerad i Kronans Apoteks lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Löneteamet kommer att bestå av fyra-fem lönespecialister och tillsammans administrera ca 3 000 löner. Vi följer Svensk Handels kollektivavtal för Partihandel och Tjänstemän samt Tjänstemän inom Apotek.
Till vårt team söker vi nu dig som vill vara med och bygga ett framgångsrikt Löneteam.
Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar, tillsammans med dina kollegor, för att administrera löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer och medarbetare i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor. Du kommer också att hantera en del övriga personaladministrativa frågor, t ex administrera nyanställning, avslut av anställning, uppdatera vår digitala personalhandbok och registrera utbildning.
I och med att vi just nu bygger det nya Löneteamet kommer du att vara delaktig i att arbeta fram våra gemensamma processer och rutiner och tillsammans med övriga teamet dokumentera och implementera dessa i hela organisationen. Vill du ta ett större ansvar så kommer det att finnas möjlighet att ansvara för olika delprocesser och funktioner inom löneområdet.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss tror vi att du är framåt och positiv, du har hög ambitionsnivå och brinner för att lära dig nya saker. Du gillar att arbeta i team och är strukturerade i ditt arbetssätt. Som person är du självständig, noggrann och har humor!
Du delar våra värderingar som innebär att vi är öppna, tar ansvar, tar initiativ och arbetar tillsammans.
Kompetenskrav
Du har lägst gymnasieutbildning med lämplig inriktning, samt minst 5 års arbetslivserfarenhet, varav minst 2 års erfarenhet av lönearbete, helst med Agda PS.
Erfarenhet av ekonomiredovisning och kännedom om våra kollektivavtal är meriterande.
Ansökningsförfarande
Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv förändringsfas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Direktör Sonja Mozer Rosell, tel 0703-88 70 66.
Registrera din ansökan via vårt rekryteringssystem, senast den 15 maj. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande, så skicka därför in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Svensson, Apotekschef
0702851984
Nora Molazehi, Apotekschef
0701981666