OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jeppesen Systems (f.d. Carmen Systems) är ett helägt dotterbolag till Boeing och utvecklar kraftfulla planerings- och resursoptimeringsverktyg för världsledande företag som Lufthansa, Emirates, British Airways, Singapore Airlines, SAS, KLM, Delta Airlines, Deutsche Bahn, DSB och Green Cargo. Våra lösningar är baserad på unik optimeringskompetens och hjälper våra kunder att minska sina kostnader och hantera förändringar effektivt. På vårt trevliga kontor på Odinsdgatan i centrala Göteborg arbetar drygt 300 anställda från ett trettiotal länder, läs mer på www.jeppesen.com
Arbetsuppgifter och ansvarsområde
Du kommer självständigt att sköta och ansvara för lönearbetet för samtliga anställda tjänstemän på Jeppesens kontor i Göteborg. Du arbetar med uppdatering av personalförändringar samt utveckling och implementering av riktlinjer och processer inom ditt område. Din tjänst innefattar även stöd och support till chefer, medarbetare samt dina kollegor på HR-avdelningen.
Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.;
• Kontinuerligt arbete med lön i Hogia, lönekörningar, årsavslut, semesteravslut, rörliga löneandelar m.m.
• Administration av vårt förmånspaket, exempelvis pension, friskvård, försäkringar samt skattefrågor
• Uppdateringar av anställda( nyanställningar, förändringar och avslut)
• Löneberedning för både svensk och utlandsstationerad personal
• Rapportering av statistik
• Bistå HR-funktionen med expertis inom ditt område
• Löpande HR-arbete och administration
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har fem års erfarenhet från liknande arbete där du haft ett ansvar för hela löneprocessen, från korrekta underlag till utbetalning. Du är analytisk och arbetar professionellt och strukturerat och har sinne för detaljer.Vi ser gärna att du har arbetat med större lönesystem och att du har ett stort intresse av hur system inom ditt område fungerar . Vidare har du erfarenhet av arbete med effektiviseringar och är inte nöjd förrän dina processer fungerar i verkligheten. Det är meriterande om du har erfarenhet av Hogia Lön och något tidredovisningssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller intresse av analytiskt HR-arbete.
Du är en noggrann och prestigelös person som är vetgirig och inte ger upp i första taget. Du har ett stort driv, är socialt begåvad, serviceinriktad och tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ditt område. Du trivs med att arbeta självständigt i en specialistroll och ansvarar för ditt område med stort engagemang. Du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift och du vill utvecklas i en internationell organisation.
Utvecklingsmöjligheter
Du kommer att ingå i ett HR-team med fem andra kollegor. Alla är delaktiga i utveklingen av HR-funktionen och inom teamet hjälper vi varandra att stötta verksamheten på bästa sätt.
Din roll är väl synlig i organisationen och antar du utmaningen med rätt driv och engagemang finns det goda utvecklingsmöjligheter inom Jeppesen samt möjligheter att ta del i globala projekt.
Ansökan:
Vi samarbetar med PS Partner AB i denna rekrytering. Ansök på www.pspartner.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@pspartner.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sjöberg
Lena Wadenby
Anna Petersson
Gabriella Christiansen
Mats Törn