Lönespecialist med systemförvaltaransvar

Lönespecialist med systemförvaltaransvar

Arbetsbeskrivning

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål.

Löneserviceenhetens uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne-och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge god service till chefer, medarbetare, förtroendevalda, myndigheter och intresseorganisationer hos Burlöv, Kävlinge och Staffanstorp. Enheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde och utifrån detta ge förslag till beställarkommunerna.

Det pågår en förändringsprocess av Löneserviceenheten där vi kartlägger våra processer och automatiserar de delar vi kan för en effektivare leverans och högre kvalitet så att vi kan lägga tiden på de värdeskapande delarna i processerna. Detta är en resa och vi söker nu dig som vill vara med på den och berika den med din person och kompetens. Är det du?

ARBETSUPPGIFTER
Som lönespecialist med systemförvaltaransvar kommer du erbjudas möjlighet att arbeta proaktivt och systematiskt med hela löneprocessen samt förvaltning, vidareutveckling, ärendehantering och supporthantering inom löneområdet. Du har kontakt med chefer, medarbetare, förtroendevalda, leverantörer, IT och andra stödfunktioner i kommunerna samt externa intressenter i form av myndigheter.

I dina arbetsuppgifter ingår hela löneprocessen samt kontakt med myndigheter. Genomföra förändringar i systemet Personec P, arbeta som kravställare gentemot leverantörer och vara support åt dina kollegor och stödfunktionerna i respektive kommun. Arbetet omfattar att aktivt arbeta med att systemen används på ett effektivt och tillförlitligt sätt genom felsökning, konfigurering och utredning, samt utifrån efterlevnad av lagar och avtal.
I dina arbetsuppgifter som lönespecialist med systemförvaltaransvar ansvarar du för arbetsuppgifterna som ingår i hela löneprocessen samt användarsupport, underhåll, dokumentation, problemlösning samt planering och genomförande av utbildningar för systemanvändarna. Vidare kommer du att delta i utvecklingsfrågor kring system, processer och rutiner.

Du kommer att ansvara för att omvandla tagna beslut och verksamhetskrav till systemkrav och arbeta aktivt för att systemen används på ett enhetligt, effektivt och tillförlitligt sätt. Burlövs kommun arbetar aktivt med ett digitalt förändringsarbete och som lönespecialist med systemförvaltaransvar kommer du vara en viktig del i detta arbete.

KVALIFIKATIONER
VI söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom löneområdet samt systemförvaltning av verksamhetssystem i kombination med god teknisk förståelse. Vi ser även att du har akademisk examen som vi bedömer relevant för uppdraget alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom mångårig arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Har du dessutom erfarenhet av något av nedanstående så är det meriterande:
• Personec P
• Kännedom om SQL
• Erfarenhet av att göra script
• Time Care

För att lyckas i uppdraget tror vi att du har erfarenhet av att arbeta projekt- och processorienterat.

Som person har du förmågan att självständigt planera och organisera ditt arbete. Du har god kommunikativ förmåga och bygger förtroendefulla relationer i organisationen.

För att lyckas i din roll är det viktigt att du har ett genuint intresse för service och trivs med att vara tillgänglig i din roll. Du trivs med att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Även att ha förmågan att förstå behov och hitta lösningar på problem i olika arbetssituationer är viktigt för att du ska trivas i rollen.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Palmér
040-439167
Lönechef Annika Behm
040-439449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Löneservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 21 maj 2023

Postadress

Box 53
Arlöv, 23221

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024