OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med svensk lönhantering och på jakt efter en ny spännande roll? Är du intresserad av att arbeta i världens största livsmedelsföretag? Här är din chans att utveckla dig själv och blir en del av vårt Nordiska HR-team i ett multinationellt företag!
Placering: Helsingborg alt Stockholm
Vi erbjuder
Tjänsten erbjuder spännande utmaningar och ett brett kontaktnät både internt på Nestlé och externt med våra samarbetspartners. Du kommer bland annat att arbeta nära vår HR-chef för Sverige, och våra HR Business Partners för att stödja vår svenska organisation. Som lönespecialist ingår du i vårt nordiska HR Operations-team med 6 kollegor utspridda över hela Norden. Du kommer även ha ett nära samarbete med Nestlé servicecenter i Lviv (Ukraina) som hanterar lönerna till våra anställda.
Arbetet innebär
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer främst att vara:
Ansvar för att redovisa lönedata
Kontroll av lönedata och godkännande av löneutbetalning
Att hålla dig uppdaterad kring aktuella lagar och förordningar
Kännedom om avgifts- och skatterelaterade frågor
Tolkning av kollektivavtal
Kontaktperson gentemot ekonomiavdelningen, myndigheter samt försäkringsbolag
Vara med och att uppdatera och utveckla vårt HR-system SuccessFactors
Administration av Nestle´s pensionsprogram
Bidragande till utveckling av processer och arbetssätt
Stötta chefer i lönerelaterade frågor
Vår kultur
Du kommer att få möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med hög grad av självständighet. Vi är ett dedikerat team som är fokuserade på att säkerställa att verksamheten når sina mål. Vi arbetar professionellt, men med en informell och kollegial ton. Vi har en god arbetsmiljö där vi alltid är glada över att kunna hjälpa varandra.
Dina utmaningar
Du kommer att få möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med hög grad av självständighet. Vi är ett dedikerat team som är fokuserade på att säkerställa att verksamheten når sina mål. Vi arbetar professionellt, men med en informell och kollegial ton. Vi har en god arbetsmiljö där vi alltid är glada över att kunna hjälpa varandra.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
Det är önskvärt om du har en utbildning inom administration, HR eller ekonomi alternativt om du har motsvarande arbetslivserfarenhet. Dessutom vill vi att du har:
3-5 års erfarenhet av lönehantering och HR
Erfarenhet av SAP och gärna SuccessFactor
God systemförståelse och intresse för att automatisera arbetsprocesser
Förståelse för och kunskap om regelverk som är relaterade till anställning och arbetsgivarrelationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Dina egenskaper
Vi tror att du är en lagspelare med ett serviceinriktat förhållningssätt som inte är rädd för att ta egna initiativ. Vi tror att du är driven och engagerad. Du har även förmågan att planera samt prioritera arbetet tillsammans med teamet. Du har ett positivt förhållningssätt och triggas av att lära dig nya saker. Du är högt engagerad i att leverera högkvalitativt arbete samt fokusera på att ge bra service.
Det är viktigt att du:
Har god kommunikations- och samarbetsförmåga
Är effektiv och lösningsorienterad
Är flexibel och har en hög anpassningsförmåga
Är självgående och gillar att ta egna initiativ
Har förmåga att arbeta under press
Är noggrann och detaljorienterad
Är bra på att planera ditt arbete och hålla deadlines
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 4 marts 2022. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem online. Vid frågor om tjänsten kontakta Head of Operation Nordic, Anette Smed +45 23212425.
Vill Du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Vi ser fram emot att höra av dig!