OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Rollen
Som lönespecialist ansvarar du för hela löneprocessen från ax till limpa. Du blir en av två lönespecialister och tillsammans ansvarar ni för cirka 530 löner som utgörs av både kollektiv- och tjänstemän. Du kommer även att arbeta med att stötta lönechef i arbete med systemrelaterade uppgifter, utveckling av befintliga rutiner och processer samt ta över pension och förmånshantering. Du kommer också arbeta med att ge daglig service och support till chefer och medarbetare i hela organisationen. Rollen innefattar även uppdatering, förvaltning och utveckling av våra system samt HR administration. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Mölndal och du rapporterar till HR Manager Services.
Några av dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Löpande lönehantering från ax till limpa för cirka 530 löner.
Kontroller/felsökningar
Reseersättningar, intyg
Tolka kollektivavtal och lagar
Finans, bokföring, kontoavstämningar och semesterskuld
Allmän support inom lön till chefer, medarbetare, ekonomi och HR.
Ansvara för uppdateringar, förvaltning och utveckling av våra system rörande lön för ex lönearter och nya regler och lagar
Delta och stötta inför förhandlingar på produktions siterna
HR administration, anställningsavtal, onboarding, kontrollera data i systemet
Vad vi söker hos dig
Santa Maria söker någon som är proaktiv, tar ansvar och kan självständigt och tillsammans med sitt team planera sitt arbete och driva det framåt. Detta är en roll med flera gränssnitt, så det är viktigt att du har goda samarbetsförmågor för att kunna ge bästa möjliga stöd till anställda och chefer med frågor relaterade till löneadministration. Vidare förväntar vi oss att du är lösning orienterad och kan analysera situationer för att identifiera möjliga lösningar och anpassa din egen och ditt teams tillvägagångssätt därefter.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har 3 års erfarenhet inom lön
Är flytande i engelska och svenska både tal och skrift
Har jobbat med hela löneprocessen
Det är även meriterande om du har:
Intresse för pension, bokföring, ekonomi
Arbetat i Flex application och Workday
Vad vi erbjuder
Paulig erbjuder kontinuerliga möjligheter till lärande och är en dynamisk arbetsplats som har ett starkt fokus på framtiden.
Mångfald, olika bakgrunder och styrkor i våra team är en källa till kreativitet och effektivt samarbete.
Du kommer att vara en del av ett passionerat, internationellt team som arbetar som visionärer inom livsmedelsindustrin.
Vill du lära dig mer om att arbeta för Paulig och vad vi erbjuder? Läs mer på www.pauliggroup.com
Paulig är ett familjeägt företag inom livsmedel och drycker som strävar efter att odla en ny, hållbar matkultur som är bra både för människor och planeten. Paulig tillhandahåller allt som är gott; kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade val. Företagets varumärken inkluderar Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs försäljning uppgick till 966 miljoner euro år 2021. Företaget har över 2300 passionerade anställda i 13 olika länder som arbetar med syftet "För ett liv fullt av smak"
Låter det intressant?
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jhon Arboleda på jhon.arboleda@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!