OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalitativt lönearbete och som tycker att det intressant med arbetsrätt!
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få komma och arbeta i ett härligt team av lönespecialister som besitter en stor bredd av olika kompetenser. I din roll ger du stöd och service till chefer, medarbetare och HR i lön- och avtalsfrågor samt säkerställer att lagar och avtal efterföljs så att rätt lön betalas ut till Nacka kommuns medarbetare i rätt tid och att rätt kostnad belastar verksamheten. Du kommer att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du kommer också att få möjligheten att arbeta med utveckling inom de processer som du ansvarar för, i syfte att uppnå en högre kvalitet och effektivitet och självklart alltid med kunderna i fokus. Hos oss erbjuds du att få ansvara för något av de specialistområden som finns inom det löne- & personaladministrativa området, vilket bland annat är följande uppdrag;
• ? Kommunens LAS- hantering.
• ? Utbildningar i arbetsrätt gällande lön och i personalsystemet.
• ? Administration av löneöversynsprocessen.
• ? Pensionsadministration i samverkan med vår pensionsadministratör Skandia.
• ? Försäkringsadministration i samverkan med vår försäkringsadministratör AFA
Kvalifikationer
• ?En YH-utbildning eller motsvarande som lönespecialist/löneekonom.
• ? Du har tidigare erfarenhet från att arbeta med löneprocessen samt med lag & avtalsfrågor inom löne- & personalområdet.
• ? Vi ser även att du är en van användare av MS Office paketet.
Meriterande
• ?Du har tidigare erfarenhet av personal- & förhandlingssystemet Personec P.
• ? Vana av att tolka olika kollektivavtal.
• ? Erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig sektor.
Vidare ser vi att du är serviceinriktad och att du har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som söker information och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv. Är bra på att hitta lösningar, är självgående, strukturerad och noggrann.
Vi ska vara bäst på att vara kommun även när vi växer och du kan nu hjälpa oss i det arbetet. Inom personalenheten arbetar sex lönespecialister, två utdataspecialister, två systemförvaltare, sex HR-specialister samt en HR-strateg.
Anställningens omfattning
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Kontaktperson
Linda Melander, enhetschef, 08-718 77 73
Facklig företrädare
Sandra Bildsten, Vision, 08-718 84 63
Ansökan
Ansök senast: 2017-03-26.
Vi undanber oss externt stöd i rekryteringen, inkluderande erbjudanden om ytterligare annonsering.
Nacka kommun är en expansiv och attraktiv kommun med drygt 4 300 anställda. Vår vision är öppenhet och mångfald. Vår grundläggande värdering med förtroende och respekt för människors kunskap och egen förmåga – samt för deras vilja att ta ansvar är ledstjärnan för ledarskapet och medarbetarskapet - och i allt arbete vi utför.