OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en lönespecialist omgående med erfarenhet av hela löneprocessen från
ax till limpa.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar allt som rör lönehanteringen och du kommer vara delaktig
i hela löneprocessen och alla dess delar med allt från förberedning, kontroller,
justeringar till efterarbete efter att vi stängt lön. Du kommer även jobba med att
lägga in nyanställda, anmäla till Försäkringskassan osv. Vidare kommer du även
vara involverad i AGI avstämningar, årsrutiner och semesterårsskiften.
Du kommer ha ansvar för: - lönehantering i lön- och tidredovisningssystemet
Hantverksdata Entré - uppdateringar i personal-, lön- och tidredovisningssystem
- bokföring av löner - avstämningar av lönekonton - administration kring
rekrytering, nyanställning och avslut av anställning mm. - rapportering till
myndigheter och försäkringsbolag - statistik.
Din profil
Du har gymnasieutbildning sannolikt följt av en löneutbildning eller annan relevant
utbildning och minst tre till fem års arbetserfarenhet inom lön. I din roll arbetar
du självständigt och du förväntas ha erfarenhet av att tolka olika kollektivavtal,
timanställningar, och att vara kravställare, har du erfarenhet från byggbranschen är
det meriterande.
Du är intresserad av att arbeta systemnära och känner dig trygg när nya system
kommer din väg. Har du tidigare arbetat i Hantverksdata Entré så är det
meriterande men inget krav. Vidare besitter du goda kunskaper i Office-paketet och
behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du självgående och har en vilja att fortsätta utvecklas. Du är lyhörd
och har lätt att ta in ny information och arbeta med olika typer av projekt och
människor. Vi är i en förändringsresa och det är därför av stor vikt att du trivs
i en sådan miljö där det krävs både viss anpassning men också initiativ- och
beslutstagande. Bland dina egenskaper ser vi gärna att du är lösningsorienterad och
vågar utmana dig själv och dina kollegor för att uppnå bra resultat. Du tycker om
att arbeta nära organisationen och du har en förmåga att skapa samt bibehålla goda
relationer.
Rollen ställer även krav på en förmåga att upprätthålla kunskap om avtal och
regelverk samt löne- och HR relaterade lagar och förordningar samt ett intresse av
att utveckla ditt arbete inom området. Du motiveras av ordning och reda, där ett
strukturerat och noggrant arbete är en självklarhet. Som person är du tydlig i din
kommunikation, flexibel och har en stark känsla för service. Det är också mycket
viktigt för oss att du kan vara självgående i ditt arbete men även uppskattar att
arbeta i ett team där alla hjälps åt.
Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!