OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren löneadministratör som vill specialisera dig ytterligare inom löneområdet? Uppskattar du att arbeta systemnära samtidigt som du har god pensionskunskap och erfarenhet av AGI? Då kan vi ha tjänsten för dig!
ALTENs HR-avdelning söker nu efter lönespecialist till huvudkontoret Göteborg. I denna position blir du en del av ett lokalt team där ni tillsammans stöttar ALTENs ca 1400 chefer och medarbetare i olika lönerelaterade frågor. Du rapporterar till HR & Payroll Manager som också är placerad i Göteborg.
Din roll:
Som lönespecialist kommer du vara ansvarig över lönesystemet på ALTEN vilket innebär att du kommer hantera systemadministration, systemanpassning och systemuppsättningar kopplat till ALTENs löneprocesser. Du kommer hantera uppdatering av organisationen i lönesystemet, semesteromställning, lönerevision, årsskiftesuppdatering och inrapporteringar till Skatteverket. I rollen förväntas du även ha det huvudsakliga administrativa ansvaret över pensioner och den årliga semesteromställningen. Vid behov kan du behöva hjälpa och avlasta löneadministratörerna i den löpande lönekörningsprocessen.
Din uppgift som lönespecialist är att hjälpa dina ALTEN-kollegor på bästa sätt. Du kommer ha mycket kontakt med ditt närmsta team, med medarbetare och chefer i organisationen.
Din profil:
För att du ska komma tillrätta och trivas på bästa sätt ser vi gärna att du stämmer in på följande:
o YH-utbildning inom lön eller relevant arbetslivserfarenhet
o Minst 6 års erfarenhet av löneadministration
o Du har god erfarenhet av systemadministratinon där erfarenhet av HR-plus är starkt meriterande
o Du har god pensionskunskap
o Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Som person har du ett positivt synsätt, är strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du motiveras av att hjälpa andra och har en god förmåga att möta människor, oavsett roll, på ett professionellt och trevligt sätt. Att ta mycket eget ansvar och självständigt driva dina processer, samtidigt som du uppskattar att arbeta teamorienterat är något som faller dig naturligt och som motiverar dig i vardagen. Det skadar inte heller om du är en person som har nära till skratt och som uppskattar en arbetsplats med fantastiska kollegor!
Tjänsten är på 100% tillsvidare med start enligt överenskommelse. Rekryteringen sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om ALTEN
Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Personalen på ALTEN är organisationens viktigaste resurs och därför blir det självklart att erbjuda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för.
Genom våra interna nätverk ALTEN Sports och Women@ALTEN ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du möjligheten till att skapa ett stort affärsnätverk och flera spännande erfarenhetsutbyten. Balansen mellan arbete och privatliv värderas högt. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pontus Kastrup
Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg
Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361