OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Rollen
Som lönespecialist ansvarar du för hela löneprocessen från ax till limpa. Du blir en av fyra lönespecialister och tillsammans ansvarar ni för cirka 3000 löner som utgörs av både kollektiv- och tjänstemän. Du kommer även att arbeta med att stötta lönechef i arbete med systemrelaterade uppgifter, utveckling av befintliga rutiner och processer samt delta i framtida projekt för byte av lönesystem. Du kommer också arbeta med att ge daglig service och support till chefer och medarbetare i hela organisationen. Rollen innefattar även uppdatering, förvaltning och utveckling av våra system rörande lön för exempelvis lönearter, nya regler och lagar. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Hägersten och du rapporterar till lönechef.
Några av dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Löpande lönehantering från ax till limpa för cirka 3000 löner.
Allmän support inom lön till chefer, medarbetare, ekonomi och HR.
Stötta lönechef i arbete för systemrelaterade uppgifter och att utveckla befintliga rutiner och processer.
Stötta lönechef och Delta i framtida projekt för ev. byte av lönesystem
Stötta lönechef i Uppdateringar, förvaltning och utveckling av våra system rörande lön för ex lönearter och nya regler och lagar
Vad vi söker hos dig
Vi söker dig som är initiativtagande och tycker om att ta ansvar samt har förmågan att självständigt samt tillsammans med ditt team planera ditt arbete och driva det framåt. Detta är en tjänst där du kommer ha flertalet kontaktytor, därmed är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en stark pedagogisk anda för att kunna supportera medarbetare och chefer med lönerelaterade frågor på bästa möjliga sätt. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och kan analysera situationer för att identifiera möjliga lösningar och kan justera ditt eget samt ditt teams arbetssätt därefter. För att kunna axla den här rollen behöver du några års erfarenhet av att ha arbetat självständigt och i ett team med lönearbetets samtliga delar, samt erfarenhet av att arbeta med flertal kollektivavtal. Vi ser även att du har erfarenhet av rapportering till myndigheter och andra externa parter, exempelvis Collectum. Det är mycket positivt om du har goda systemkunskaper.
Vad blir du en del av
Du blir en av fyra lönespecialister som gemensamt arbetar för att stärka upp det goda samarbetet och en familjär kultur där vi hjälps åt och ställer upp för varandra. Vi tror på balansen mellan att vara mån om sina medarbetare samtidigt som vi präglas av högt engagemang och fokus i arbetet för att kunna prestera så bra som möjligt. Vi värnar om en miljö med högt i tak och nära till skratt med en trygg samarbetskultur mellan avdelningarna.
Om Assemblin - Koncernen
Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt.
Låter det intressant?
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jhon Arboleda på jhon.arboleda@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!